Buitenbak verrassing

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kenny

Vandaag wou ik m'n buitenterra wat renoveren omdat er hier en daar wat verbeteringen moesten aan gebeuren. Ik besloot de hele bak leeg te maken, vijvertje eruit, stronken, planten, aarde, heel de rimram....

Het was me eerder al opgevallen dat ik slechts 1 Desmognathus fuscus aan het water zag terwijl ze daarvoor zich alle 2 aan het water ophielden, maar nu kwam ik er dus achter waarom...ik vond de dame onder wat bladafval met een paar eitjes. 6eitjes in totaal, niet veel maar het was een aangename verrassing....De eitjes zijn allemaal bevrucht en volop in ontwikkeling...ik ben benieuwd naar het vervolg. Op foto's gaan jullie nog even moeten wachten aangezien ik over niets degelijk beschik...
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Erwin Bakker


alibombali

Ik weet het niet zeker, maar het zou wel 'ns een primeurtje voor Nederland kunnen zijn?



Robkeulers

Voor zover ik weet is het de eerste NL/BE primeur, leuk!

hou ons maar op de hoogte kenny, leuk om te volgen!

Kenny

Het kan ook een Nederland - België verhaal zijn, de daad kan in Nederland gebeurd zijn bij hun vorige eigenaar, het afzetten bij mij in België dus.

Ik probeer zo snel mogelijk wat plaatjes te schieten.

De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

alibombali

Oja...Kenny is/was Belg....In Belgie zou Henk er al mee kunnen hebben gekweekt..???

Hugo

Kenny,

Koning van de Desmogs!!!! :D
Gefeliciteerd, ik ben dondersbenieuwd naar foto´s.....
Dus zodra je ze hebt zet ze alsjeblieft online!

Hoe ontwikkelen die zich eigenlijk, sommige soorten krijgen voor en achterpoten in het ei al, is dat bij deze soort ook zo?

Joey Immers

kenny gefeliciteeeeerd !!!.

echt gaaf hou ons op de hoogte..

gr joey
Joey immers.

hypselotriton orientalis

StijnH

een leuke verassing mag je wel stellen idd :) succes.
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Kenny

Citaat van: Hugo op augustus 02, 2009, 06:11:40 PM
Hoe ontwikkelen die zich eigenlijk, sommige soorten krijgen voor en achterpoten in het ei al, is dat bij deze soort ook zo?

Ja ze zouden volledig ontwikkeld uit het ei komen en dan 2 tot 3 jaar aquatisch zijn...
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Roel

Kenny van harte!
Dat wordt dus op 6 september beschuit met muisjes bij de koffie! ;D
Ben benieuwd naar het verdere verloop.

Apocalyptica139

Dat is een mooie en leuke verrassing  ;D
Bewaakt het vrouwtje haar eieren? En waar heeft ze ze precies gelegd, dicht bij het water of toch een eindje ervandaan? Daar ben ik wel beniwud naar allemaal

Kenny

Ik vond ze onder een stronkje en wat bladafval op een 20tal cm van het water vandaan, ze bewaakt de eitjes inderdaad. Ik heb ze nu wel van de eitjes gescheiden omdat er plots 4 verdwenen waren.Misschien heb ik haar te fel gestoord  :-\ of misschien waren die eitjes beschadigd en daardoor opgegeten door het vrouwtje ik weet het niet..In ieder geval de 2 eitjes die ik nog heb liggen nu apart op een tutje mos met water rondom...
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Kenny

De 2 bewegende eitjes...

zonde dat ik m'n makker z'n toestel niet kon lenen maar goed het is niet anders...
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Hugo

Ziet er super uit, volgens mij kun je echt een oogje zelfs zien, of niet?