salamndra corsica

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

brassboy

hallo,

ik ben van plan een salamandra corsica of algira tenmen.
maar hoe groot moet de bak zijn en wat moet erin :P
is er iemand die me een goeie uitlge kan geven.

alvast bedankt
groetjes daniel

Kenny

Hallo Daniel

Ik las net je 2 topics die je opende en ik heb een hoop bedenkingen...
Je eerste topic is meteen een gezocht topic van een soort die totaal niet voor beginners aan te raden is en daarbij moeilijk te verkrijgen is.
Het 2de topic is deze waar je in vraagt hoe je deze soort(en) moet huisvesten. Hieruit maak ik op (bij gebrek aan een voorstelling) dat je wel degelijk nieuw bent in de salamanderhobby (wat niet slecht is) en je keuze op corsica of algira puur op hun uiterlijk baseerd zonder ook maar enige kennis over ze te hebben.
De meeste mensen die met zulke dieren kweken hebben een enorme wachtlijst + zijn selectief aan wie ze ze verkopen...

Groeten
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Kenny

Daniel,

Kleine watersalamander mag je helemaal niet houden, deze zijn inheems en wettelijk beschermd...
Welke soorten kweekt je oom soms?
Ik raad je aan om eens lekker rond te surfen op dit forum, er zijn al heel wat topics geweest over "beginner"soorten, zowel over aquatiele soorten als over landbewonende soorten. Je kan op de homepage ook eens wat caresheets doorbladeren om een idee te krijgen.

Groeten
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Marielle

Helaas moet ik dan opmerken dat je alsnog in overtreding bent. Ook al kreeg de dierenwinkel het pas later te horen en had je hem al gekocht, je mag ze niet in je bezit hebben!

Het vrijlaten van larven in het wild valt onder fauna vervalsing.