taricha granulosa aquatiel krijgen.

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joey Immers

hoe kan ik het beste mijn taricha granulosa aquatiel krijgen ??
ik zelf zat te denken met een klein laagje water te beginnen zonder stenen erin

heeft iemand tips ??

alvast bedankt Gr joey
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Roel

Klinkt logisch maar kan daar geen uitsluitsel over geven gezien ik geen enkele ervaring heb met deze soort.
Gr Roel

Hugo

Dag Joey,


Ik heb een aantal weken gelden mijn diertjes ook aquatiel gemaakt.
Ze kregen een aqaurium gevuld met water waar 1 steen net boven het water uitstak.
De pomp spuwde het water uit over de steen, zodanig dat ze dus wel op land kunnen maar altijd in contact blijven met het water.


Door het voer enkel in het water aan te bieden geef ze je een extra stimulans.
Om nog overige rustplekken te creeren heb ik er ook een bos javavaren ingedaan welke aan het wateroppervlak drijven en waar ze dus op kunnen rusten.



Overigens heb ik begrepen dat jouw beschreven methode ook goed toepasbaar is hoor!
Belangrijk is dat de dieren altijd in contact blijven met het water.....dus geen planten waar ze op kunnen zitten die echt boven het water uit steken. Succes!!

Joey Immers

hallo hugo ik heb een helft met grind bedekt dat net over het water uitstak en binnen een week zaten ze aquatiel heb nu het grind doorgeschoven en ze zitten nu volledig aquatiel wil binnenkort wel een aquarium maken voor ze...

Gr joey en bedankt voor de pics.

Nog 1 vraagje wat voer jij hoofdzakelijk aan de beestjes.. en binnen hoeveel jaar zijn ze volwassen. 2 vragen dus :P

Joey immers.

hypselotriton orientalis

Hugo

Dag Joey,

Mooi gedaan, dat ging dus mooi snel dat aquatiel maken. :)

Ik voer ze momenteel tubifex, muggelarf en maden.
Ik zorg ook dat er regelmatig watervlo te vinden is in de bak, voor ze!

In de natuur kan het wel 5 jaar duren voordat ze volwassen zijn, in gevangeschap gaat dat wat sneller als je ze goed verzorgt en regelmatig voert. Toch denk ik dat ze zeker wel drie jaar nodig hebben.

Een vriendin van me heeft nakweek dieren van 2 jaar die al wel in amplexus gaan, maar ze zijn nog niet groot genoeg om echt eieren af te zetten. Dat waren relatief snelle groeiers dus 3 jaar moet je wel vanuit gaan.

Joey Immers

oow oke maden kan dus ook ik wist niet zeker of dat goed was voor de beesten....

dan gaat ik ook maar maden proberen..

Dank u over de info Gr joey
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Hugo

Er bestaan discussies over de maden en het is zeker niet het beste voer.
Daarbij komt dat naar mijn beste weten maden alleen goed verteerd worden onder wat warmere omstandigheden. Ik voer overigens pinkies, de kleine soort.

Ik voer pinkies omdat het goedkoop voedsel is waar ik elke dag van de week snel aan kan komen.
Maar dit is slechts iets wat ik erbij voer.
Muggelarf is naar mijn weten het beste voer en is verstandig om als hoofdvoer te gebruiken.

De maden worden door redelijk wat mensen geboycot geloof ik, dus laat je niet enthousiasmeren door mijn "risico-gedrag".  ;D


Kenny

Ik gebruik ook wel eens pinky's, zeer makkelijk en lang te houden in de koelkast! ze hebben geen bekje zoals vleesmaden dat hebben en alle soorten waren er gek op ;) Leuk als afwisseling
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

DannyS

Ik denk bij pinky's aan kale (jonge) muizen.. maar dat zal het niet zijn denk ik :D.

Misschien heb ik iets gemist, maar waarom zou je ze aquatiel willen maken? Voor de voortplanting alleen?

Joey Immers

nou ik vind het leuker als ze onderwater zwemmen en ik vind 'zelf'' het makkelijker verzorgen..

pinkie's zijn dat niet de standaard maden die in de hengelsportwinkels worden verkocht ??

Gr joey
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Kenny

de kleinste ja, verkopen ze vaak per liter voor een prikje ;D
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Joey Immers

#11
hoe kan je de maden het beste goed houden?
Joey immers.

hypselotriton orientalis