Permanente buitenbak

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

dimitri J

Hey, mensen. Ik ben me al behoorlijk aan het inlezen en vind salamanders met het uur interessanter. Het enige waar ik niet voldoende informatie van vind, zijn de buitenbakken. Ik heb hier achter een lap grond van 50 op 10 m liggen en heb dus plaats genoeg om er een te zetten.

De vragen die ik hieromtrent heb:
* kan ik als basis zo'n kweekbak voor groenten nemen? Ik dacht dan met vijverfolie een 0,50 tot 1 meter de grond in de werken zodat ze goed kunnen overwinteren. Ik wou wat stenen, hout ed dan in de kuil gooien en deze overdekken met zand (zodat er holen ontstaan). Hierop wou ik dan een klein vijvertje van ongeveer 40 cm diepte maken zodat ze in de paartijd water hebben om zich naartoe te begeven.

http://www.acd-serres.be/details.asp?language=nl&productID=263621#  (dit is de link naar zo'n kweekbak)


*m'n tweede vraag is of de cynops orientalis zich leent om als "buitensalamander" te houden?

Moesten er op deze vragen toch antwoorden op het forum staan die ik niet gezien heb, dan mag je me er altijd naar doorverwijzen


grtz
dimitri J

Robkeulers

zo'n kweekbak is om groente en bloemen in op te kweken, hij wordt dus erg warm, dat is een ultiem slechte combi voor salamanders als je het mij vraagt....

dimitri J

Ja, hier dacht ik ook al aan. Ik dacht het deksel misschien te vervangen door een raamwerk met benzinegaas? Misschien kun je me een andere methode aanraden, Rob?

Ik ga hier pas aan beginnen als ik zeker weet dat het goed voor de beestjes is, vandaar dat ik nog met deze vragen zit

grtz
dimitri J

Jari B

Heb je het topic al gezien van Harry's buitenbak?
Ik heb ook 2 buitenbakken gemaakt mischien kun je in 1 van die topics iets vinden wat jou aanspreekt.

Steven DC

Op photobucket ben ik daarstraks nog eentje tegengekomen. Prachtig is deze! :o


StijnH

Die is toch van Do van Dijck ::) en idd super mooi :)

Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

StijnH

En ik zou cynops orientalis niet buiten houden hoor. doe dan Triturus soorten of salamandra soorten.
succes,
Stijn
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

dimitri J

Ah, cynopsen komen de winter niet door dan, of wat bedoel je?

Ik ga iig eentje maken in de toekomst, een soort die daar dan in kan, wil ik dan ook wel aanschaffen

iedereen bedankt voor de antwoorden alvast

Steven DC

Citaat van: dimitri J op mei 26, 2009, 08:28:07 PM
Ah, cynopsen komen de winter niet door dan, of wat bedoel je?

Ik ga iig eentje maken in de toekomst, een soort die daar dan in kan, wil ik dan ook wel aanschaffen

iedereen bedankt voor de antwoorden alvast


Te warm in de zomer en te koud in de winter

StijnH

Cynops soorten zijn juist de soorten die graag/vaak wat warmen zitten.

Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Steven DC

Citaat van: Stijn Huisman op mei 26, 2009, 08:33:37 PM
Cynops soorten zijn juist de soorten die graag/vaak wat warmen zitten.



Cynops orientalis kan geen temperaturen boven 23°C aan ;)

StijnH

Ja oke ;D, maar in ieder geval geen buitenterrarium bewoner. in ieder geval nog nooit gezien van iemand.
dus ik zou hem dan gewoon binnen houden, maar niet hoger dan 23/24 graden.  :P
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Robkeulers

23-24 is al veel te hoog eigenlijk, orientalis wordt altijd kunstmatig warm gehouden, maar ik denk dat het best een goede buitenbakbewoner zou kunnen zijn. Je moet alleen genoeg overwinterplekken voor de vorst maken...

Meen ook dat een lid ze in een bak onder de carport houdt, maar weet niet meer wie....... ???

StijnH

Oke mijne zitten op 19 graden. en zie ze niet snel als buitenterrarium bewoner. maarja zo heb ik het opgevat dat het een soort is die relatief hoge temp. aan kan. maar ja ik heb ook geen idee wie dat heeft bedacht. ben er gewoon aan gewend geraakt denk ik.

in ieder geval succes!
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus