Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



M'n axolotls

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robbin

Hallo!

op 23 februari heb ik eitjes gevonden van mijn axolotls (leucistxwildkleur).
Ik heb zelf 3 eitjes gehouden en die hebben 't allemaal overleefd (tot nu toe). ;D
Ook heb ik er zo'n 70 naar de dierenwinkel hier gebracht en de rest heb ik weggegooid.

Bij mij zijn ze al na 14 dagen uitgekomen (op 19 graden), maar bij de dierenwinkel na zo'n 20 dagen.
Mijn axo's zijn alledrie zo'n 8cm, terwijl sommigen in de dierenwinkel pas 4cm. zijn.
Ook zijn die in de dierenwinkel duidelijk allemaal wildkleur (met een enkele uitzondering), terwijl die van mij alledrie érg licht zijn (?),
maar ze in de eitjes gewoon zwart waren.. (Iemand enig idee hoe dit kan en of ze nog meer gaan verkleuren?)

Vind het wel grappig om de duidelijke verschillen te zien tussen 2 verschillende manieren van opkweken. :)

Maar goed, wilde jullie wat foto's laten zien van m'n axo's, dus hier komen ze;

Mijn kweekbakje (40cm.)


En de axo's




Hier kun je duidelijk zien dat ze wel wat pigment hebben, zoveel vlekjes hebben m'n 2 volwassenen niet..


Als er nog meer mensen zijn die foto's willen delen, ga je gang :)

Marielle

Ik wil m'n foto's van mijn axo's wel posten alleen denk ik dat je ze niet zal zien :P Vandaag zijn er ongeveer 40 jongen uitgekomen, rond de 1 cm groot. Ze hebben op kamertemperatuur gestaan bij 19 graden, en zijn na 15 dagen uitgekomen.

Die van mij zijnn (voor zover ik nu kan zien) wildkleur, maar ik betwijfel het bij sommigen. Ze hebben een witte buik, maar op de rug hebben ze stippen. Dus ben benieuwd hoe ze zullen worden als ze wat groter zijn.

Ik zal binnenkort eens kijken of ik ze goed op de foto kan krijgen.

Succes er verder mee!