Gevonden salamander

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harry

Is er een van de leden van dit forum afkomstig uit delft??
Ik kreeg een bericht van een gevonden salamander binnen (eentje die in delft niet voorkomt!!!!!!!)
Zo ja en ben je een dioer kwijt, mail me dan even
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Coen Deurloo

Kevin en Joey Immers misschien iets kwijt? ;)

Rowan Willemsen

klinkt bekend zon ontsnappingsverhaal :o althans als het een soort is die niet in nederland voorkomt dan zou dat wel zo zijn...
maar begrijp dat je niet wil zeggen wat voorn soort het is?

of ( zou mooi zijn als dat waar is haha ::) ) we zijn weer een soort rijker ;D


Coen Deurloo

Citaat van: Rowan Willemsen op april 16, 2009, 01:12:22 PM
klinkt bekend zon ontsnappingsverhaal :o althans als het een soort is die niet in nederland voorkomt dan zou dat wel zo zijn...
maar begrijp dat je niet wil zeggen wat voorn soort het is?

of ( zou mooi zijn als dat waar is haha ::) ) we zijn weer een soort rijker ;D



Het klinkt natuurlijk leuk, maar zo mooi is dat niet... exoten kunnen gevaarlijke ziektes meenemen, andere soorten wegconcurreren en het hele ecosysteem ontregelen.

kevin

Hoi,

Ik ben niks kwijt.
En weet ook niet om wat voor soort het gaat misschien kan je mij of joey een PBtje sturen Harry.
Maar ik denk het niet.

Groetjes,

Kevin

Robkeulers

Als je weet welke soort het is kan iedereen roepen dat het zijn/haar dier is. Wat dat betreft is het wel een slimme zet van Harry. ;)

Joey Immers

Joey immers.

hypselotriton orientalis

Rowan Willemsen

optie 2 waarschijnlijk dan het geval:
Gevangen in het buitenland en hier vrij gelaten.
heb jij hem nu of heeft die persoon die het meldde hem nog?
Nu ook wel benieuwd naar de soort!
Trouwens als iedereen hier online bijhoudt wat hij/zij voor een soorten houden dan kunnen jullie dat toch checken als moderator?
Dus als iemand bekend van deze site meld dit is mijn saks maar het is niet bekend dan trek je de conclusie snel, want zeggen die heb ik net nieuw is ook dom dan ben je hem dus nu al meteen kwijt geraakt!
Naja veel theorieen ben gewoon benieuwd;) haha

Robkeulers

Helaas is lang niet iedereen die salamanders houdt bekend met, of bezoeker van deze site. Het kan dus ook nog goed dat het een dier is van een voor ons onbekende houder, grote kans als je het mij vraagt.

Trouwens, als het een mooi, duur, zeldzaam of gewoon leuk beestje is, issie van mij. Zuid-Limburg ligt helemaal niet zo ver van Delft, dan is hij er naartoe gelopen  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Rowan Willemsen

ja dat zit er dan dik in dat hij naar delft is gelopen! :-X
Maar ik dacht juist mijn "optie 2" want dan zou zon sala al ontsnapt moeten zijn uit en zen bak en het huis en al het dodelijke verkeer moeten hebben ontweken!


kevin

Optie 2 vind ik wel heel ver gaan persoonlijk.
Maar ik ken nog wel wat meer houders in Delft alleen die vertellen niet of er wat ontsnapt vandaar dat ik ook benieuwd ben naar de soort.
Weet ook wat er zoal allemaal aangeboden is hier.
Maar wat ik denk of het is buiten uit een tuin ontsnapt of het is wel gewoon uitgezet.
Aangezien binnen ze vaak snel al zo uitdrogen omdat huisomgeving te droog is.

Steven DC

Er zijn genoeg mensen die salamanders kopen om uit te zetten in hun vijver. Het hoeft dus niet om een ontsnapt dier van een hobbyist te gaan...

kevin

Vandaar ben ik ook benieuwd om wat voor soort het gaat.