uit de natuur gevangen en heb eenbeetje hulp noodig !

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

wyatt

ik heb een paar vraagjes over mijn vuurbuikjes
ik heb ze deze week gevangen uit de natuur
toen heb ik ze in mijn groote aquarium gedaan die is 80 c.m lang en 41 cm breed ( er zitten er 7 in )
het water 6 a 7 c.m diep


over de bak
ik ben naaer de dieren winkel gegaan en steentjes voor op de bodem gehaald en water planten
maar heb ook een paar waterplanten uit hun natuurlijke leef omgeefing mee genoomen
en er bij gedaan en steennen er in gedaan
de steenen komen boven het water uit 2 grooten en 6 kleintjes onder water
maar ik zie ze nooit uit het water is dat goed of slecht ?
en ik heb in de dieren winkel spul gekocht hun zijden dat dat goed is en het lijkt mij ook maar ik weet het nier
de spullen zijn
repo safe ( maakt leiding water veilig voor schild padden )  dat kan dan toch ook voor mijn vuurbuik salamanders ?
en ik heb spul mee gekreegen het heet reptive reptile vitamins with d3 ( moest ik over de sprink haanen gooien en dan voeren )

en vitamine voor in het water
voor schildpadden en reptilen

voedsel
ik geef ze maden :O leefenden
ze gaan jagen en eeten het op  somige eeten er zelfs 3
is het goed dat ik ze maden geef ?
en sprinkhaantjes maat 5 komen woensdag aleen ik weet helemaal niet of dat goed is of niet
ik weet wel dat ze die maaden eeten en veel dus het lijkt mij goed maar wil het toch graag van mensen weeten die er vanaf weeten

en hoe zou je kunnen zien of ze het pretig vinden
ze zwemmen heel leuk rond enzo
en wat ik gezien heb is dat het mannetje denk ik heeft een mooie staart zen staart voor vrouwtjes gaat beweegen (wat beteekend dat dan gaat die er voor staan en gaat zeg maar kwispelen )

als iemand mij wil andwoorden heel erg bedankt ik wil ze graag een goed thuis geefen
en sorry voor mijn slechte neederlands ik doe men best !


StijnH

Uit de natuur gevangen vuurbuikjes :o wat bedoel je precies? cynops orientalis lijkt mij onmogelijk, ik denk haast dat je Triturus Alpestris Bedoelt of beter bekend als de Alpenwatersalamander.

Ik heb nu geen antwoorden op je vragen gegeven, want ik denk dat je iligaale salamander in huis hebt. 
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

wyatt

Citaat van: Stijn Huisman op april 05, 2009, 04:49:15 PM
Uit de natuur gevangen vuurbuikjes :o wat bedoel je precies? cynops orientalis lijkt mij onmogelijk, ik denk haast dat je Triturus Alpestris Bedoelt of beter bekend als de Alpenwatersalamander.

Ik heb nu geen antwoorden op je vragen gegeven, want ik denk dat je iligaale salamander in huis hebt. 

pardonnn o_O
http://www.heliomare-onderwijs.nl/harry/images/Alpenwatersalamander.gif
die heb ik zijn die ilegaal =.= ?

Apocalyptica139

Ja, die zijn beschermd dus je moet ze terug zetten waar je ze vandaan hebt, want ze houden is strafbaar

wyatt

Citaat van: Miriam op april 05, 2009, 04:57:01 PM
Ja, die zijn beschermd dus je moet ze terug zetten waar je ze vandaan hebt, want ze houden is strafbaar


okeeeej o_O
en welke mag je wel ?
kun je foto stuuren of iets
want ga damn wel nieuwe koopeh ofzo
en dan nog als ik ze koop kunt u dan wel antoorden op deze vraagen
?

Coen Deurloo

Citaat van: wyatt op april 05, 2009, 05:04:07 PM
Citaat van: Miriam op april 05, 2009, 04:57:01 PM
Ja, die zijn beschermd dus je moet ze terug zetten waar je ze vandaan hebt, want ze houden is strafbaar


okeeeej o_O
en welke mag je wel ?
kun je foto stuuren of iets
want ga damn wel nieuwe koopeh ofzo
en dan nog als ik ze koop kunt u dan wel antoorden op deze vraagen
?

Beste Wyatt, we hebben veel info op de homepage over de wetgeving omtrent salamanders en wat er dus wel en niet mag: Wetgeving.

Probeer alsjeblieft ook een beetje op je spelling en msn-taal te letten, veel mensen (waaronder ik) kunnen dat niet echt waarderen, plus dat het de leesbaarheid van het forum niet ten goede komt. Lees even de Algemene Regels door.

Succes!

wyatt

#6
Citaat van: Coen Deurloo op april 05, 2009, 05:25:05 PM
Citaat van: wyatt op april 05, 2009, 05:04:07 PM
Citaat van: Miriam op april 05, 2009, 04:57:01 PM
Ja, die zijn beschermd dus je moet ze terug zetten waar je ze vandaan hebt, want ze houden is strafbaar


okeeeej o_O
en welke mag je wel ?
kun je foto stuuren of iets
want ga damn wel nieuwe koopeh ofzo
en dan nog als ik ze koop kunt u dan wel antoorden op deze vraagen
?

Beste Wyatt, we hebben veel info op de homepage over de wetgeving omtrent salamanders en wat er dus wel en niet mag: Wetgeving.

Probeer alsjeblieft ook een beetje op je spelling en msn-taal te letten, veel mensen (waaronder ik) kunnen dat niet echt waarderen, plus dat het de leesbaarheid van het forum niet ten goede komt. Lees even de Algemene Regels door.

Succes!



en ik kom er nu agter dat ik 2 soorten heb op de foto hier boven bij het forum ding
de 2 agterste heb ik aan de rechter kant
zijn die ilegaaal ?

ik wil het graag weeten want als ze dat zijn reng ik ze trug

Coen Deurloo

Citaat van: wyatt op april 05, 2009, 05:29:59 PM
Citaat van: Coen Deurloo op april 05, 2009, 05:25:05 PM
Citaat van: wyatt op april 05, 2009, 05:04:07 PM
Citaat van: Miriam op april 05, 2009, 04:57:01 PM
Ja, die zijn beschermd dus je moet ze terug zetten waar je ze vandaan hebt, want ze houden is strafbaar


okeeeej o_O
en welke mag je wel ?
kun je foto stuuren of iets
want ga damn wel nieuwe koopeh ofzo
en dan nog als ik ze koop kunt u dan wel antoorden op deze vraagen
?

Beste Wyatt, we hebben veel info op de homepage over de wetgeving omtrent salamanders en wat er dus wel en niet mag: Wetgeving.

Probeer alsjeblieft ook een beetje op je spelling en msn-taal te letten, veel mensen (waaronder ik) kunnen dat niet echt waarderen, plus dat het de leesbaarheid van het forum niet ten goede komt. Lees even de Algemene Regels door.

Succes!

sorry maar ik ben engels en kan  niet anders neederlands praaten dan dat
sjongejonge hulp is dus ook al te veel gevraagt =.=

We willen je graag helpen, en dat doen we naar mijn idee ook. Is er iets specifieks dat je wil horen?

wyatt

Citaat van: Coen Deurloo op april 05, 2009, 05:36:31 PM
Citaat van: wyatt op april 05, 2009, 05:29:59 PM
Citaat van: Coen Deurloo op april 05, 2009, 05:25:05 PM
Citaat van: wyatt op april 05, 2009, 05:04:07 PM
Citaat van: Miriam op april 05, 2009, 04:57:01 PM
Ja, die zijn beschermd dus je moet ze terug zetten waar je ze vandaan hebt, want ze houden is strafbaar


okeeeej o_O
en welke mag je wel ?
kun je foto stuuren of iets
want ga damn wel nieuwe koopeh ofzo
en dan nog als ik ze koop kunt u dan wel antoorden op deze vraagen
?

Beste Wyatt, we hebben veel info op de homepage over de wetgeving omtrent salamanders en wat er dus wel en niet mag: Wetgeving.

Probeer alsjeblieft ook een beetje op je spelling en msn-taal te letten, veel mensen (waaronder ik) kunnen dat niet echt waarderen, plus dat het de leesbaarheid van het forum niet ten goede komt. Lees even de Algemene Regels door.

Succes!

sorry maar ik ben engels en kan  niet anders neederlands praaten dan dat
sjongejonge hulp is dus ook al te veel gevraagt =.=

We willen je graag helpen, en dat doen we naar mijn idee ook. Is er iets specifieks dat je wil horen?


ja ik heb die 2  rechts boven in op die foto de 2 laatste die 2 soorten heb ik zijn die ilegaal of

zeg maar die oranje roode buikje en die met een beetje een kikker hoofd
zijn die ilegaal ?

Vriendelijke groet

Robkeulers

Het antwoord is simpel Wyat, je mag in NL geen salamanders houden die je uit het wild gevangen hebt. Alle in Nederland inheemse soorten zijn dus verboden.

ALs je dieren wil houden moet je ze aanschaffen via een winkel, maar dat is vaak wildvang uit een ander land. De beste manier om aan je dieren te komen is om nakweek te kopen via dit forum. Neus maar eens even rond, succes ermee.

P.S. probeer zoals al eerder gevraagd wat op je spelling te letten.

wyatt

Citaat van: Rob Keulers op april 05, 2009, 05:41:44 PM
Het antwoord is simpel Wyat, je mag in NL geen salamanders houden die je uit het wild gevangen hebt. Alle in Nederland inheemse soorten zijn dus verboden.

ALs je dieren wil houden moet je ze aanschaffen via een winkel, maar dat is vaak wildvang uit een ander land. De beste manier om aan je dieren te komen is om nakweek te kopen via dit forum. Neus maar eens even rond, succes ermee.

P.S. probeer zoals al eerder gevraagd wat op je spelling te letten.

zoals ik al zij ik ben engels en kan niet beeter neederlands sghijfen dan dit !

Coen Deurloo

Citaat van: wyatt op april 05, 2009, 05:45:54 PM
Citaat van: Rob Keulers op april 05, 2009, 05:41:44 PM
Het antwoord is simpel Wyat, je mag in NL geen salamanders houden die je uit het wild gevangen hebt. Alle in Nederland inheemse soorten zijn dus verboden.

ALs je dieren wil houden moet je ze aanschaffen via een winkel, maar dat is vaak wildvang uit een ander land. De beste manier om aan je dieren te komen is om nakweek te kopen via dit forum. Neus maar eens even rond, succes ermee.

P.S. probeer zoals al eerder gevraagd wat op je spelling te letten.

zoals ik al zij ik ben engels en kan niet beeter neederlands sghijfen dan dit !

Ik citeer even de Algemene Regels, waarvan ik je eerder een link stuurde:

CiteerProbeer de spelling op een acceptabel niveau te houden. Dit houd in dat bijvoorbeeld 'MSN' of 'SMS' taal niet gewaardeerd wordt, en meteen verwijderd zal worden. Mocht dit onmogelijk zijn d.m.v. dyslexie of een andere tekortkoming, installeer dan de Google Toolbar met daarin spellingscontrole functionaliteit (meer info op de aangegeven website). Als je Firefox gebruikt, kun je op deze site de 'Dutch' dictionary toevoegen. Vervolgens kun je in een willekeurig tekstveld in het rechtermuisklik-menu een spellingscontrole kiezen.

Good luck ;)

wyatt

Citaat van: Coen Deurloo op april 05, 2009, 05:48:30 PM
Citaat van: wyatt op april 05, 2009, 05:45:54 PM
Citaat van: Rob Keulers op april 05, 2009, 05:41:44 PM
Het antwoord is simpel Wyat, je mag in NL geen salamanders houden die je uit het wild gevangen hebt. Alle in Nederland inheemse soorten zijn dus verboden.

ALs je dieren wil houden moet je ze aanschaffen via een winkel, maar dat is vaak wildvang uit een ander land. De beste manier om aan je dieren te komen is om nakweek te kopen via dit forum. Neus maar eens even rond, succes ermee.

P.S. probeer zoals al eerder gevraagd wat op je spelling te letten.

zoals ik al zij ik ben engels en kan niet beeter neederlands sghijfen dan dit !

Ik citeer even de Algemene Regels, waarvan ik je eerder een link stuurde:

CiteerProbeer de spelling op een acceptabel niveau te houden. Dit houd in dat bijvoorbeeld 'MSN' of 'SMS' taal niet gewaardeerd wordt, en meteen verwijderd zal worden. Mocht dit onmogelijk zijn d.m.v. dyslexie of een andere tekortkoming, installeer dan de Google Toolbar met daarin spellingscontrole functionaliteit (meer info op de aangegeven website). Als je Firefox gebruikt, kun je op deze site de 'Dutch' dictionary toevoegen. Vervolgens kun je in een willekeurig tekstveld in het rechtermuisklik-menu een spellingscontrole kiezen.

Good luck ;)


ok thank u
kan ik dan als nog vraagen en ja ik ga ze koopen en deze vrij laaten
maar dat verhaal die ik boven schijf over de aqaurium en het voedsel en het spul in het water is dat alemaal goed of niet ?
ik wil ze wel goed verzorgen

Robkeulers

Wyatt, kijk even rond op deze site, ook bij het algemene deel (www.caudata.nl). Daar staat het meeste al benoemd, mocht je dan nog vragen hebben, kunnen we die altijd beantwoorden!


wyatt

Citaat van: Rob Keulers op april 05, 2009, 05:59:09 PM
Wyatt, kijk even rond op deze site, ook bij het algemene deel (www.caudata.nl). Daar staat het meeste al benoemd, mocht je dan nog vragen hebben, kunnen we die altijd beantwoorden!




ik kan 3 dingen niet vinden
moogen ze maden
en kunnen ze samen met schildpadden
en moeten ze land hebben of mag het ook een stuk houd zijn of steenen