T. dobrogicus: vrouwtje of toch niet?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DannyS

Ik zit al een tijdje in twijfel over het geslacht van een van mijn dobro's. Volgens mij is het een vrouwtje, maar toch wil ik wat zekerheid. De andere heeft een kam etc. dus dat is overduidelijk.

Als het inderdaad een vrouwtje is, kan iemand zien of ze 'zwanger' is?
Foto's zijn niet al te duidelijk, ik had ruzie met de supermacro.
Pics:










Uiteraard zit ze voor de foto's in een speciaal foto-bakje.

Scouty13

Volgens mij is dit inderdaad een vrouwtje.
En qua het bepalen van of ze eitjes draagt valt bijna niet te zien, je zal moeten kijken hoe ze reageert op het eventuele baltsgedrag van je mannetje, ik zeg zet het stelletje bij elkaar in een bak met planet en als zij eitjes draagt denk ik dat ze vrijwel meteen gaat leggen, dat was in ieder geval wel zo bij mijn vrouwtjes, al waren die aan het leggen voor de mannetjes erbij kwamen. ;)

En naar mijn weten worden de vrouwtjes ook niet echt dikker als ze eitjes dragen dus het is zoiezo lastig om te zien, aangezien een van mijn vrouwtjes ongeveer even dun is als die op je foto, maar deze legt toch eitjes...

Scouty13

Als het goed is en het een vrouwtje is, is deze ook zeker langer dan het mannetje, en vrouwtjes hebben over het algemeen een lichte streep over de rug, waar mannetjes vaak een donkere/zwarte streep hebben lopen. Dus ik weet vrijwel zeker dat dit een vrouwtje is

DannyS

Ik ben nu nog zekerder dat het een vrouwtje is (al was ik al 99.999% zeker), aangezien ik vandaag zowaar de paringsdans heb gezien! Werkelijk prachtig om te zien.