kweken met tijgers

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

do

Ik probeer nu voor het tweede jaar te kweken met tijgersal. Het eerste jaar heb in een groot aquarium een groot drijvend eiland gemaakt. De tijgers weigerden om het eiland te verlaten dus kweekpoging mislukt.
Dit jaar heb ik hetzelfde aquarium ingericht alleen nu met een steen als landdeel/rustpunt.
Ik heb nu een vraag over het volgende: de vrouwtjes blijven op de steen liggen. Alleen als ik ze in het water stop zwemmen ze even maar gaan dan weer terug op de steen. Bij de mannen gebeurd iets anders. Zij gaan wel het water in maar, op 1 man na, gaan ze naar een aantal dagen aan de oppervlakte hangen. Dit soort gedrag ziet er niet goed uit dus heb ik deze ex. maar weer in de landbak geplaatst.
Over de steen loopt een laagje water.
- Hoe krijg ik de vrouwen het water in. Zou het verantwoord zijn geen landdeel te hebben?
- Waarom zijn de mannen eerst een paar dagen "aquatiel" maar gaan ze dan aan de oppervlakte hangen.

petro pees

Ik heb natuurlijk geen idee hoe het bij jou is maar in de natuur is het zo dat bij de meeste(zo niet alle)soorten,de mannen het eerst tevoorschijn komen en/of te water gaan.
Na enige uren tot dagen hebben ze dan de gewoonte om in het water te gaan hangen,met de koppen richting de plek waar de vrouwen zich bevinden.
Nogmaal ik weet niet of dat zo bij jou is als het echter bij jou ook zo is(kop-richting),heb je het antwoordt.
Petro
Tylototriton Shanjing

Kenny

Een goede vorstperiode gevolgd door een stevige plensbui zou de "trigger" zijn tot paargedrag. Anders moet je eens ten rade gaan bij Henk Wallays, die zal je daar ongetwijfeld veel meer over kunnen vertellen.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Harry

zitten ze wel ijskoud? en stroomt er over de dakpan een sproeibuis uit?
dan moeten ze het water ingaan als ze volledig aquatiel zijn het water ophogen en dan dagelijks verversen van grote hoeveelheden water.
succes

ik zit nog tot zondag in thailand, maar heb nog geen salamanders gevonden (ook niet echt gezocht)
Heb wel 2 luipaardhaaien gevonden
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

do

Tijgers, luipaardhaaien; leuk topic in een sal. forum.
De dieren zitten in schuur waar het af en toe vriest.
In de bak ligt een steen met sproeibuis.
Maar 1 dier is echt aquatiel. Ik kijk het nog wel even aan.