Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Hele domme aankoop

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sala-fan

wat ik nou toch weer lees op een forum :o

Ik heb vandaag 2 salamanders gekocht, zouden alpenwatersalamanders zijn.. illegaal
Ben natuurlijk door de euforie van mijn nieuwe aanwinsten vergeten te vragen hoe ik hun omgeving moet aankleden ...  ze weet nog NIETS (impulsief)

Kan er iemend enkele nuttige tips en weetjes geven?
Hebben zij land/water nodig of enkel water, welke ondergrond is het beste, welke plantjes, hoeveel water, wat met de temperatuur, ...
Heb op het internet ook al info opgezocht maar daar stellen ze vanalles voor en heb geen flauw idee wat nu het beste is voor de dieren en welke ook handig is in onderhoud...

Het is de eerste keer dat ik salamanders in huis haal dus ben nog een groentje ...

Alvast bedankt
Nat

dit soort mensen kun je wel wurgen, alleen is dat strafbaar ;D
een goed voorbeeld van een impulsieve aankoop
niet doen...
Maarten

DannyS

Dat soort mensen zijn er helaas. Iets ziet er leuk uit en het wordt gekocht. Lijkt me wel interessant om te weten waar ze zijn gekocht, dan heeft de AID weer wat te doen.

salamandre

geef jij dat soort dingen aan dan?

Morna

Grinn oke, ik kan me voorstellen dat als je met salamanders begint je geen flauw idee hebt welke soorten illegaal zijn (weet ik ook niet :P), maar dat je je niet inleest VOOR je de beestjes koopt vind ik toch wel apart.

Coen Deurloo

Dat topic is al uit April 2007 (klik)...vreemd dat niemand erop gereageerd heeft.

Sergé Bogaerts

Tja, wel maf zo'n oud topic...salamanders zullen al wel dood zijn...

De verkoper van die salamanders zou wel je moeten aangeven. Formeel is de koper ook fout, maar gezien zijn algehele domheid moet je daar eerder medelijden mee hebben. Aangifte van het verhandelen van in Nederland illegale dieren (wat veel op marktplaats gebeurt) moet je altijd doen. Zie eerdere topics hier over.

salamandre

winkels/ handelaren inderdaad wel ja

StijnH

Gewoon JAMMER :-\
en ZONDE.

Hopelijk is dit de enige koper, en niet medere. dan wil ik niet weten hoeveel er.....
Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

sala-fan

volgens mij gebeur dit heel veel
ik lees er meer over
dat is heel erg jammer :'(

DannyS

Citaat van: Diplocaulus op februari 17, 2009, 12:45:37 PM
geef jij dat soort dingen aan dan?
De verkopers zou ik inderdaad aangeven.