Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Droom salamander

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

salamandre

Oke, de vraag is:

Welke salamander zou je absolute droom zijn om te houden? Alles mag, denk aan een ideale wereld waar niks met uitsterven word bedreigt en er geen wetten zijn die het houden van sommige soorten verbieden.

Platoplato

Mesotriton alpestris, oftwel de alpenwatersalamander. Vroeger heb ik er ooit vijf gekregen en  deze zelf twee jaar gehad. Daarna heeft een neefje ze twee jaar gehouden en toen hebben we ze weer teruggezet. Schitterende beestjes en het zou me fantastisch lijken als hier mee gekweekt zou mogen worden. Nu uiteraard verboden om te houden, helaas.

Groeten,

Sebastian

stijnzeger

Triturus Vulgaris, heb ze vroeger vanuit de sloot gehad was toen 12 jaar ofzo, heb er toen ook mee gekweekt, later toen ik te horen kreeg dat ze werden beschermd, weer terug geplaatst. Vooral de man in bruidskleed is adembenemend mooi. Gr. Zeger.
Hypselotriton orientalis  3.1.0.
Triturus marmoratus      1.1.0.
Neurergus kaiseri          5.0.0. ?
Neurergus strauchii.      3.3.0

Wouter

Ik denk Ambystoma cingulatum of Bolitoglossa lincolni/Pseudoeurycea belli achtig spul... vulgaris en alpestris bekijk ik wel in de vijver!

Morna

Eerlijk gezegd ben ik gewoon ontzettend happy met mijn axo's! Van alle soorten vind ik deze nog altijd het leukst (niet dat ik alle soorten ken natuurlijk ;)). Maar in een ideale wereld zou ik misschien een salamanderopvang runnen of zo, zoiets als serpo maar dan voor salamanders :)

Roel

Morna,
Dat is een goed plan!
Laat effe weten wanneer je begint. Ik doe met je mee

sala-fan

ik denk de Pseudotriton ruber, dat vind ik toch een hele mooie salamander ;D

Kenny

Plethodon yonahlossee, Plethodon shermani, Hydromantes soorten, Bolitoglossa soorten, Pseudoeurycea soorten,...zijn zoveel knapperds he
maar om eentje te kiezen: Bolitoglossa colonnea
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

fftzz

Ik denk toch wel de Cryptobranchus alleganiensis of Hellbender, dat vind ik een mooie grote salamander en lijkt mij leuk om in een groot buiten aquarium te houden, met stomend water natuurlijk.
Ik ben ze eigenlijk nog nooit tegen gekomen.  :-\

Groeten
Ronald

salamandre

Ik moet zeggen dat ik een enorme fan ben van alle europese landsalamanders, maar wat ik toch echt een van de gaafste salamanders vind is een Olm! En Salamandra s. alfredschmidti zou ook ech super zijn!

Hugo

#10
Ik ga op dit moment voor;

- Taricha sierrae
- Salamandra salamandra gigliolii
- Neurergus kaiseri
- Neurergus crocatus

StijnH

Ik zou graag een bak vol met prachtige T. Dobrogicus mannen in paarkleed willen hebben.
en En een curver vol met larfjes van de cynops orientalis (die mooie zwarte larfjes :o)
maar als ik zou moeten kiezen zou ik de T. Alpestris en de S. salamandera kiezen.

Cynops ensicauda popei
Hypselotriton cyanurus
Lissotriton italicus
Lissotriton montandoni
Ommatotriton o. ophryticus
Pleurodeles waltl
Triturus carnifex
Triturus dobrogicus
Triturus ivanbureschi
Triturus macedonicus
Triturus marmoratus
Triturus pygmaeus

Morna

Citaat van: Hugo op februari 17, 2009, 02:50:11 PM
Ik ga op dit moment voor;

- Taricha sierrae
- Salamandra salamandra gigliolii
- Neurergus kaiseri
- Neurergus crocatus
wauw, die kaiseri zijn mooi!

Jari B

Ik zou graag gaan voor een Eurycea soort, Tylototriton kweichowensis en Neurergus Kaiseri.

sala-fan

Tylototriton kweichowensis en Neurergus Kaiseri.  biiiioetiful ;D