Salamandra S. terrestris in het wild

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

rob

Vandaag een uitstapje gemaakt in zuid-Nederland.. Ik vond enkele tientallen larven van de vuursalamander in een klein bronnetje. Helaas vond ik geen volwas dieren, maar als de nachten binnenkort wat warmer worden komt dat wel goed.


rob

nog wat plaatjes

rob

De omgeving (en mijn vriendin)

rob

de laatste plaatjes.. Sorry voor de dubbele afbeeldingen bij bovenstaande posts....

Andy W.

Hi Rob....

Very nice pictures  :)
But its a little wondering, where you found them. Over here in Germany you normally find them in brooks near beech trees. But you found them in a kind of grass landscape. The one juvenile I found in "Zuid Limburg" near the German border, was also at a brook near a forest. It´s nice to know, that also the "dutches" spawn  ;D

Greetings, Andy

Coen Deurloo

Bedankt voor dit leuke foto verslag! Jij woont in Limburg he, mazzelaar!

jemull

Ja erg leuke foto's, en je bent inderdaad eeb mazzelaar want kheb hier nog nooit ene vuursalamander in het wild gezien. Laat staan de na- komelingen ervan :(

Coen Deurloo


rob

De salamandra wordt in NL alleen aangetroffen in het uiterste zuiden van Limburg, en daar maar op enkele beperkte vindplaatsen, je moet denken aan een een paar honderd dieren.

Noorderlijker in Nederland is de laatste jaren geen vuursalamander gevonden. Het schijnt dat in het verleden vuursalamanders voorkwamen in de achterhoek, tegen de DUitse grens aan. Ondanks massale zoekpartijen is er sinds jaren geen vuursalamander gesignaleerd...

Dusseh Jeffrey, Het is wel logisch dat je er nog nooit een gezien hebt bij jullie.