paramesotriton

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Monique

Sinds 4 maanden pas ik op twee paramesotritons :). De eigenaar overwintert in de zon. Ze doen het erg goed. Zo goed zelfs dat er een toch wel dik werd en nogal heen en weer zwemmerig terwijl ze normaal alleen maar een beetje bovenop elkaar zaten. Ik heb een  grote waterplant gekocht (in de bak staan alleen kleine plantjes) en binnen no time zat alles onder de eieren. En bevrucht. Ik heb deze erin laten zitten en een aantal slakken verwijderd die het op de eieren voorzien hadden.  Maar de bak staat nogal donker en na twee weken heb ik een groot blad met eitjes en hierin larven overgezet in een bakje met water uiit het aquarium in het licht. Maar de eieren komen tot nu toe niet uit en ik denk dat er wel een week of drie voorbij zijn. Had ik de eieren eerder in het licht moeten zetten? Is er nog kans dat ze uitkomen? Ik porbeer morgen een foto te plaatsen.
Alvast bedankt,
Mo
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

petro pees

Hoi,
Zolang je leven in de eieren waarneemt is er geen reden om aan te nemen dat ze
niet zullen uitkomen.
Naar gelang de omstandigheden waarin de eieren worden gelegt oftewel bewaart,
kan het iets langer duren dan de drie weken normaal.
Petro
Tylototriton Shanjing

Monique

Helaas, ik zag eerst nog leven en nu eigenlijk niet meer. Ik denk dat ze toch te lang te donker hebben gestaan......
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Robkeulers

Maak je niet druk, zonlicht is niet super belangrijk voor de eitjes. Ik zou ze pas weggooien als ze beschimmelen. Waarschijnlijk komt het zaakje gewoon uit hoor!

Monique

En jawel de eerste larf zwemt vrolijk rond ! ;D. Morgen artemia's kopen!
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu

Monique

inmiddels pas 4 larven verspreid over twee bakken. Vrouwtje was weer erg dik dus een nieuwe plant gekocht (de oude helemaal vol met eieren in een curver bak) en dus wéér nieuwe eieren. Ze is dus al langer dan een maand eieren aan het leggen. Nou ik ben benieuwd in hoeverre ik de larven opgekweekt krijg. Wel erg leuk! 
Monique

Paramesotriton hongkongensis 2.1.0
Ambystoma mexicanum 0.1.0
Ambystoma tigrinum 1.3.0
Tylototriton verrucosus 2.0.1
Cynops ensicauda popei 0.0.5
Pleurodeles Waltl 0.0.2

1 kat
goudkarper
geelwangschildpad Albert
Shiba inu