Salamanders !!!

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Robkeulers

Salamanders,

Verspreidingsgebied: Met name binnen de Nederlandse salamandervereniging verspreid.
Uiterlijk: Erg kleurig met per kweekgeneratie totaal afwijkende kleuren. De grondkleur is echter marmoratus-groen
Houdbaarheid:  enkel droog en uit het zonlicht bewaren
Gedrag: weinig over te zeggen, verschillende gedragingen. Over het algemeen kan echter gesteld worden dat de eigenaar totaal geboeid kan worden door dit bijzondere en nieuwe exemplaar.
Voeding Om mooie, sterke exemplaren te behouden gedurende vele kweekgeneraties is het van belang dat salamanders gevoed wordt met afwisselend voer met de juiste voedingswaarde. Bij voorkeur wordt salamanders gevoerd door zoveel mogelijk verschillende eigenaren om een onafhankelijke, afwisselende en vernieuwende salamander(s) te houden.
Verkrijgbaarheid: Over niet al te lange tijd als nakweek verkrijgbaar in grote aantallen.


Laten we dit topic als discussieplek gebruiken om onze eerste indrukken te melden. Feedback (alle!) is belangrijk voor de kwekers die er erg veel energie in hebben gestoken

;) Nog enkele dagen  ;).......

Jari B

Het is de basis om goed salamanders te houden?

Jari B

Triturus marmoratus nakweek?

Mark

CiteerTriturus marmoratus nakweek?

Niet bepaald, wacht maar af  8)

Jari B

Ik dacht al dat ik fout zat :D

DannyS

Het spijt me zeer, maar ik heb geen idee waar dit over gaat  :-[ :-\

Edit: het nieuwe blad natuurlijk... D'oh!!

Robkeulers

Lengte Salamanders zijn zo'n 30 cm lang, een flink beest, maar doordat hij zo slank is blijft hij erg sierlijk.

petro pees

Het is het wachten hé,door dat gedoe van jou Rob ben ik helemaal nieuwsgierig!!!!!!!
Petro
Tylototriton Shanjing

Robkeulers

Voortplantingssnelheid Salamanders plant zich opvallend snel voort. Na 3 tot maximaal 4 maanden zijn ze weer bezig met de volgende generatie, ongelofelijk!

Joey Immers

pffff.....:p

ik heb echt geen idee !!
een salamander die zicht voorplant in 3/4 maand ????

Let met now !!! :P
Joey immers.

hypselotriton orientalis

alibombali

Kan ik nog voor hij zich opnieuw voortplant copij inleveren???

Mark

Kopij voor de volgende generatie is meer dan welkom  :), stuur maar een mailtje..

Robkeulers

Kweken Om deze bijzondere soort op lange termijn te kunnen blijven kweken worden er continue nieuwe kwekers gezocht die een frisse inbreng kunnen hebben en de continuïteit blijven waarborgen van deze salamander(s)

Robkeulers

Verspreidingssnelheid: Deze salamanders hebben aangetoond zich binnen korte tijd over grote afstanden te kunnen verspreiden. Enkele maanden geleden had nog niemand van deze salamanders gehoord, en binnen nu en een week komt hij in geheel Nederland voor.

Coen Deurloo

Wie zal de eerste foto's op het forum plaatsen van deze nieuwe soort?