zomerproblemen

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Coen Deurloo

Ik heb ook nooit ergens last van gehad. De warme lucht verdwijnt gewoon via een slang door een gat in de muur, het enige waar je op moet letten is dat er vocht uit de lucht word onttrokken, dus hou je waterbakjes e.d in de gaten (ik heb er zelf weinig van gemerkt). De dieren zouden eerder wel ziek of dood zijn geweest als ik geen airco had gehad!

Apocalyptica139

Ik vul altijd lege flesjes van mineraalwater (je kent ze wel, die 0,5 liter flesjes) met kraanwater en leg dit in de diepvries zodat je een flinke brok ijs krijgt in het flesje als het bevriest. Dat bevroren flesje doe ik daarna in een oude sok waar ik een knoop in leg. Door de oude sok eroverheen te doen kunnen ze niet aan het flesje blijven plakken en door de knoop erin te leggen voorkom ik dat ze in de sok zouden kunnen kruipen om zo bij het flesje te komen. Het duurt altijd een paar uur eer het hele water weer ontdooid is, dus je kunt er lang mee doen op een warme dag, langer dan een paar ijsblokjes en ook langer dan een koelelement heb ik zelf ervaren.

Rowan Willemsen

Citaat van: Coen Deurloo op januari 28, 2009, 11:26:40 AM
Ik heb ook nooit ergens last van gehad. De warme lucht verdwijnt gewoon via een slang door een gat in de muur, het enige waar je op moet letten is dat er vocht uit de lucht word onttrokken, dus hou je waterbakjes e.d in de gaten (ik heb er zelf weinig van gemerkt). De dieren zouden eerder wel ziek of dood zijn geweest als ik geen airco had gehad!

Nee ik denk ook dat ze in betere conditie blijven door de airco, maar omdat ik het had gelezen dat het niet goed was vroeg ik maar even naar jullie ervaring.
En Alex, dat van gezamelijke watercurculatie is een goede, ik was het sowieso niet van plan, maar goed dat je evn meld waarom het belangrijk is, dankuwel!

Robkeulers