Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Salamanders in de ruimte

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Coen Deurloo


Gerrit Krips

Het levert mogelijk een aardig 'weetje' op, maar ik bekijk zo'n bericht toch met gemengde gevoelens.

salamandre

leuk zeg, echt heel erg nuttig om zo'n onderzoek te houden. Ten eerste welke idioot snijd er zo even 16 staarten af, en wat kost zo'n achterlijk onderzoek wel niet aan gemeenschaps geld. En dat in Amerika waar de overheid toch al zo veel schuld heeft!

Coen Deurloo

Citaat van: Diplocaulus op januari 08, 2009, 03:11:16 PM
leuk zeg, echt heel erg nuttig om zo'n onderzoek te houden. Ten eerste welke idioot snijd er zo even 16 staarten af, en wat kost zo'n achterlijk onderzoek wel niet aan gemeenschaps geld. En dat in Amerika waar de overheid toch al zo veel schuld heeft!

Het onderzoek verteld dat cellen niet zo snel delen in de ruimte, en dat heeft mogelijk invloed op ons toekomstige leven in de ruimte. Het lijkt momenteel misschien een nutteloos onderzoek, maar wie weet hebben we later veel profijt van deze bevinding... Wat ik wil zeggen is dat dit soort onderzoeken niet zomaar lukraak zonder reden gedaan worden.

Wouter

Klopt, dit is voor het grote publiek in ieder geval vriendelijker dan chimpansees verwonden in een ruimtestation om celdeling te volgen. Overigens zijn dit niet de eerste Pleurodeles in space; zoek eens op google naar Pleurodeles MIR...

Mark

Ik ga ervan uit dat de onderzoekers dit uitsluitend willen doen met een gewerveld dier (dus geen regenworm) omdat de resultaten anders waarschijnlijk nog niets kunnen zeggen over het effect op mensen. Celbiologisch verschillen ze gewoon teveel.

Tja het lijkt misschien wel een cru experiment, maar op de lange termijn kan het bijzonder belangrijk zijn...

Coen Deurloo

#6
Naar mijn mening bestaat er een grote mogelijkheid dat dit meer oplevert dan een 'aardig weetje' ;)

het is misschien moeilijk voor te stellen momenteel, maar al het leven op aarde zal naar schatting over ongeveer 900 miljoen jaar ophouden vanwege de evolutie van de zon. Als we de planeet blijven behandelen zoals we nu doen, wordt het leven op deze planeet misschien wel veel eerder onmogelijk. Tegen die tijd zullen we waarschijnlijk de vruchten kunnen plukken van deze onderzoeken.