Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



cites

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

decoen

het is misschien een domme vraag maar ik vind nergens onder welke cites tijgersalamanders vallen mvg
ik heb wel ergens gelezen vrij te verhandelen ? betekendt dat dan geen cites ofzo ?




mvg
decoen

Joey Immers

9 van de 10 keer krijg je er overdracht's verklaringen bij.
en dat is voldoende voor deze soort.

GR joey
Joey immers.

hypselotriton orientalis

decoen

Citaat van: Joey Immers op december 24, 2008, 05:32:08 PM
9 van de 10 keer krijg je er overdracht's verklaringen bij.
en dat is voldoende voor deze soort.

GR joey

ach ok zeer bedankt en andere keer niets ofzo ?
ik ga dan toch voor de overdrachtsverklaaring

bedankt
mvg decoen

decoen

Citaat van: Joey Immers op december 24, 2008, 05:32:08 PM
9 van de 10 keer krijg je er overdracht's verklaringen bij.
en dat is voldoende voor deze soort.

GR joey
betekend dat dan dat ze onder cites d vallen gelijk bij luipaardgekko's?

Joey Immers

ja inpreciepe wel maar met luipaard gecko's mogen toch wel vrij gehandeld worden??

Bij boa's weet ik wel dat je cites d hebt.


GR joey
Joey immers.

hypselotriton orientalis

decoen

Citaat van: Joey Immers op december 24, 2008, 10:56:56 PM
ja inpreciepe wel maar met luipaard gecko's mogen toch wel vrij gehandeld worden??

Bij boa's weet ik wel dat je cites d hebt.


GR joey

ik heb bij 6 van mijn 9 luipaardgekko's toch een overdrachtsformulier gekregen
maar dat doet er nu niet toe

zeer bedankt voor de goede en snelle info


mvg


kevin

Heey,

Over luipaardgecko`s krijg je vaak een overdrachtsverklaring voor het oorsprong van het diertje.
Als je later nakweek heb of je wilt het dier zelf verkopen is het ook daadwerkelijke bewijs dat die daarvandaan komt.

En bij Boa`s en Pythons zorg altijd voor overdrachtsverklaring bijna alles is Cites B of A. En bij A heb je ook nog het bekende Cites papiertje nodig voor de ontheffing.

Groetjes,

Kevin

Sergé Bogaerts

Tijgersalamanders vallen onder geen enkele CITES. Het zijn vrij verhandelbare soorten. Op www.salamanders.nl staat een verouderd maar nog prima stuk over CITES.

Kevin: maak het a.u.b. niet verwarrender door te gaan strooien met A en B wat er totaal niet toe doet hier. De engie soorten die in Nederland en Vlaanderen onder CITES vallen zijn de Reuzensalamanders en WILDVANG Axolotls (Ambystoma mexicanum) en Ambystoma dumerilli.

Wel is het vertsandig om van ELK dier, beschermd of niet, dat je aanschaft altijd een bonnetje op naam (dus naam van de diersoort) en datum erop te vragen zodat je altijd kunt laten zien welk beest je waar en wanneer en van wie hebt gekocht. Dat mag ook een overdrachtsverklaring zijn.

decoen

@ sergé BEDANKT voor de duidelijke verklaring


en iedereen een goede kerstdag gewenst

mvg decoen

kevin

Citaat van: Joey Immers op december 24, 2008, 10:56:56 PM

Bij boa's weet ik wel dat je cites d hebt.


Hier spreekt die er verkeerd over mocht iemand dit lezen. En dit onthouden. Geef ik even verdere uitleg hoe het daar wel bij zit. Altijd handig lijkt mij dat ook daar geen misverstanden ontstaan.

Coen Deurloo

Citaat van: Kevin Immers op december 25, 2008, 10:26:09 PM
Citaat van: Joey Immers op december 24, 2008, 10:56:56 PM

Bij boa's weet ik wel dat je cites d hebt.


Hier spreekt die er verkeerd over mocht iemand dit lezen. En dit onthouden. Geef ik even verdere uitleg hoe het daar wel bij zit. Altijd handig lijkt mij dat ook daar geen misverstanden ontstaan.

?

Harry

Kijkt me handig dit topic na de opmerking van sergé te sluiten! voordat er meer onzin geschreven wordt.

Bij wetgeving staat echt alles duidelijk uitgelegd. Het enige juiste antwoord is dat van sergé
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan