Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



in het nieuws

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.


A34

#1
Hallo hier ,

Ik woon zelf ook in Zuid - Limburg , en ga wel eens wandelen bij Drielandenpunt (duitsland - belgie - nederland ) oplettent naar salamanders  haha  :) . Maar noch nooit een Vuursalamander gespot !! meschien wel eens handig dat ik ga wandelen als het regent  :)

Roy van Grunsven

Vuursalamander komt ook niet voor bij het drielandenpunt.

A34

#3
ow dan kan ik noch lang doorzoeken haha . Maar je weet maar nooit , meschien ben ik dan wel de eerste  :)

Robkeulers

#4
ik wil wel een wedje met je doen ;)... Als je daar terrestris vind die er van nature zit vreet ik een bezem.

Er is een enorm bekend bos op zo'n 6 km van mijn woonplaats waar ze wel te vinden zijn. Waarom moeilijk doen? ff googelen en je hebt het zo gevonden. succes!

Sergé Bogaerts

Er zijn in Zuid-Limburg nog steeds populaties die waarschijnlijk heel klein zijn waardoor de aanwezigheid lastig is vast te stellen. Dus zoeken op plekken die geschikt lijken maar waar ze niet bekend zijn is altijd de moeite waard. Maar ook als je even de grens over gaat zijn er al grote populaties te vinden.
Wel je waarnemingen doorgeven op www.telmee.nl! Dan komen ze ook in de bestanden van RAVON.

Gerrit Krips

Rob, pas wel op met die bezem! Het is wel lang geleden, maar ik heb vuursalamanders gevonden even ten zuiden van het drielandenpunt. Er staan daar nog enkele hardstenen grenspalen van het oude Moresnet. Naar ik meen heet het daar het Eesdal en op die plek staan (uiteraard) fraaie oude beuken.