Ambystoma Tigrinum

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sala-fan

hej allemaal,
Ik ben van plan om de Tijgersalamander aan de schaffen  :D
is er iemand die deze ook heeft
ik heb wat vragen
- wat is er nodig voor een terrarium
ik zie overal hele simpele met aarde en een schuilplaats
kan je meer doen (planten, mos, stenen etc)
- hebben ze water nodig of alleen een drinkbakje
- hoe groot wordt een volwassene
- wat is het beste om te voeden
- en hebben ze erg veel ruimte nodig
alvast bedankt
graag op alle vragen antwoord   :)
Maarten

Kenny

#1
Hier zal je veel vinden -> klik mij

edit: meestal kijk je eerst wel ff na wat een bepaalde soort nodig heeft alvorens te beslissen "die neem ik"  ;) kwestie van voorbereid te zijn enzo...

Niet slecht bedoeld overigens.
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

sala-fan

heej kenny
rustig maar
ik ben eerst van plan een paar week in te lezen en voor te bereiden
énzo(misschien langer)
reptielen en amfibieeen moet je zeker niet te overhaast kopen
dat gaat meestal niet goed...
groetjes
M.

A34

#3
Maarten, heb je de dieren al aangeschaft?

sala-fan

nee ik hebop plaatselijke beurzen gekeken en niemand had de tijgersalamander

A34

#5
Ik weet wel op www.Salamanderland.at kun je ze bestellen ..
Maar is dit wel legaal en geen smokkel in de Nederlandse wet?

Roy van Grunsven

#6
Aangepast: Blijkbaar heeft salamanderland vrijwel alleen nakweek, en ik wil niemand valselijk beschuldigen.

Coen Deurloo

Citaat van: Jeroen S op februari 25, 2009, 11:16:02 AM
Ik weet wel op www.Salamanderland.at kun je ze bestellen ..
Maar is dit wel legaal en geen smokkel in de Nederlandse wet?

Bij Salamanderland kun je er vrij zeker van zijn dat het volledig legaal gebeurd, of het verantwoord is om commercieel geïmporteerde wildvang te kopen is een tweede...

alibombali

Daar wil ik nog wel een schepje bovenop doen...De eigenaar van Salamanderland is mischien wel een van de meest gerespecteerde kwekers ter wereld...

sala-fan

dan zal ik daar even gaan kijken ;)

Roy van Grunsven

#10
Aangepast: Blijkbaar heeft salamanderland vrijwel alleen nakweek, en ik wil niemand valselijk beschuldigen.


Harry

Salamanderland is van Gunter schultschick, die amper wildvangdieren heeft en zeker niet commercieel is.
Hij is een gerenormeerd houder en het is een prima adres om salamanders bij te bestellen. Zeker geen wildvang. De verzending gebeurt ook op een hele nette manier. Heb 2 jaar geleden zelfs koperen axolotls in het water ontvangen van hem. Zeer netjes verzorgd.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Robkeulers

Salamanderland heeft eigenlijk nooit wildvang, en als het eens wildvangdieren zijn, dan zijn staat dat expliciet vermeld en op een andere pagina. Salamanderland is in mijn beleving een super shop!

Roy, ben je niet in de war met Dartfrog? dan zou ik me namelijk meer kunnen herkennen in jouw woorden....?

Coen Deurloo

Ik wist niet dat ze tijgersalamanders hadden nagekweekt, dat is inderdaad erg positief!

Roy van Grunsven

Blijkbaar toch twee zaken door elkaar gehaald. Ik had het idee dat hij voornamelijk wildvang verhandelde maar dat was blijkbaar een andere, ik zal mijn posts aanpassen.