Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Kenter/Kentrosaurus...

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

alibombali

Afgelopen donderdag heb ik de oorsprong van mijn voorliefde voor salamanders en reptielen gevonden in dierenpark Amersfoort..(zie de foto's:

ps. de vogels vond ik gewoon leuk...


Harry

In amersfoort geweest en niet eens Harry en Pam bezoeken??????
das toch een mooiere dierentuin?
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

do

In de evolutie van Kentrosaurus naar Kenter zijn de uiterlijke kenmerken zo te zien nauwelijks veranderd. Opmerkelijk!!

Een gerichte studie naar genen en gedrag van de Kenter zou ons misschien een beeld kunnen geven van de levenswijze van de kentosaurus.

Misschien een aardig item voor animalplanet?

alibombali

Tja, wat moet ik daar nou op zeggen??....je weet hoe het met de Dodo is afgelopen he???... ;D :o ::) :-*

en waarom we niet bij ''Harrie's zoo'' zijn langs gegaan is simpel....terug rijdend zijn we wat verkeerd gereden..(via Hilversum)   :( ::) :'(

Robkeulers

Wildvang is niet mijn ding...

Maarre, een mooi wildvangexemplaar van dit dier in mijn tuin zou leuk zijn. Ik heb aleen van horen zeggen dat die dieren een onmiskenbare soort-van-brandlucht verspreiden. ....


Harry

verkeerd gereden? met al die salamanders die zijn weggegaan heb je nu toch vast wel geld voor een tomtom verdient om harry en pam te vinden
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

do

Hoi Rob,
Ik heb me een beetje in deze soort verdiept maar ik zou er niet aan beginnen.
De geur die je beschreef is het minst erge (kost natuurlijk wel veel geld).
Deze soort bevind zich graag op tribune aan de rand van kortgemaaide grasmat waar wat wat mannentjes op een heen en weer rennen achter een bal aan. Verder heeft hij een soort symbiose met salamanders. In ruil voor het voer dat hij ze geeft bedrijven ze de liefde en produceren ze jongen. Dit laatste terwijl hij, karateristiek voor de soort, met zijn neus tegen de raam zit te kijken.
Wanneer je in je "tuin" aan deze voorwaarden niet kunt voldoen kwijnt hij weg.
kortom een lastige soort waarvoor nog geen goede caresheet is geschreven.
bezint eer ge begint

Robkeulers

Het voordeel van mij is dat ik aan de rand van een naturlijk vuursalamanderbiotoop woon, de kans dat dit beest dan wegloopt is natuurlijk minimaal. Scheelt enorme kosten in het onderhoud, zo'n semi-natuurlijke leefomgeving waar hij met vuursalamanders kan zitten...


alibombali

hummm...griezelig gewoon die scherpe analyses, alsof ik op de bank van doctor Freud lig....
Maar in aller ernst...doctor Do zou natuurlijk zelf ook (met uitzondering van dat mannelijk aspect genaamd ''voetbal'') in die zelfde categorie ingedeeld worden...
met andere woorden..(het is een select groepje, maar ''iemand'' moet erin zitten)

PS..die tomtom is er dit jaar gekomen, maar is uit opportunistische redenen thuisgelaten...