Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



even langs bij alex.

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joey Immers

Ik ging vandaag (Dinsdag 14 oktober) naar alex om salamanders te halen.

Wat ik gekocht heb :

0.0.3 T.carnifex.
0.0.4 T.marmorates
1.3.0 T.dobrogicus

En een paar fototjes ;)

Zijn niet super van kwaliteit vanwegem dat ik ze met me tel hebt gemaakt

Groet joey

(wat me opviel aan zen kweicko's dat ze echt het water in en uit gaan.)
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Joey Immers

nog een paar...
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Robkeulers

Mooi man,

een bezoek aan Alex is toch altijd een belevenis.. top!

Voor de wat nieuwere salamanderhouders, Kweicko's zijn trouwens Tylototriton kweichowenis.

Coen Deurloo

Dat ziet er goed uit, leuke bijdrage Joey!

En Alex, ik had die print buiten nog niet gezien, (was dit in de uitzending al te zien, nee toch?) waar heb je dat laten doen? Ziet er leuk uit, ik ben jaloers op je buitenterraria...

Joey Immers

heeej.

Bedankt !

En inderdaad ik ben ook jaloers op zijn buiten terra :o :o :o :o
Joey immers.

hypselotriton orientalis

alibombali

Coen de tuinposter hebben we bij de Blokker besteld..100x70

salamandre

Alex,

heb je de buiten bakken afgedekt met glas?

alibombali

nee, met een raamwerk van gaas 4,5mm

Harry

Apart alex hoe je de T. kweichowensus hebt gehuisvest. Ze zijn pas een half jaar oud (uit eieren van april). Op deze manier houd je ze wel actief, terwijl ze natuurlijk bij deze temperaturen kurkdroog zitten in de rust. Ben benieuwd hoe dit verder gaat. Mooi experiment De mijne zitten in een meterbak met 2mm bosgrond en turf en een paar stukken schors. De bak is geheel afgedekt met glasplaatjes, die ik openzet als ik het droger wil hebben.

Ben benieuwd wat de andere kweichowensus houders vinden van deze manier van huisvesten
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Coen Deurloo

#9
Citaat van: Harry Dresens op oktober 16, 2008, 06:18:05 PM
Apart alex hoe je de T. kweichowensus hebt gehuisvest. Ze zijn pas een half jaar oud (uit eieren van april). Op deze manier houd je ze wel actief, terwijl ze natuurlijk bij deze temperaturen kurkdroog zitten in de rust. Ben benieuwd hoe dit verder gaat. Mooi experiment De mijne zitten in een meterbak met 2mm bosgrond en turf en een paar stukken schors. De bak is geheel afgedekt met glasplaatjes, die ik openzet als ik het droger wil hebben.

Ben benieuwd wat de andere kweichowensus houders vinden van deze manier van huisvesten

Ik wil niet zeuren, maar we merken dat T. kweichowensis de hele tijd 'T. kweichowensus' genoemd wordt...klein verschil maar toch, laten we het bij de juiste benaming houden ;-)

alibombali

Het ''experiment'' is overigens wel bijna afgelopen..wanneer de dag-temperatuur onder de 10-12 graden komt, ben ik van plan het water gedeelte weg te halen....het meest opmerkelijke van deze setup blijkt dat de Kweiko's geheel dag-aktief zijn geweest wat uiteraard nogal on-salamander-achtig is....

Harry

nemen je T. Kweichowensis ook wormen aan uit het pincet. Bij mij nu wel. Mijn shanjing juvenielen nog niet.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

alibombali

Hummm...bij mij eet geen enkele land-salie uit mijn handen.. ik zorg er wel voor dat er altijd voldoende voer aanwezig is....zo hou ik ze schuw, wat hoppelijk effect heeft ivm kweken...(natuurlijk niet wetenschappelijk bewezen)

DannyS

Citaat van: Harry Dresens op oktober 17, 2008, 06:58:57 PM
nemen je T. Kweichowensis ook wormen aan uit het pincet. Bij mij nu wel. Mijn shanjing juvenielen nog niet.
Mijn kweichow ukkies eten de wormen vanuit mijn vingers en de wasmotlarven uit een pincet. :)
Erg schattig om te zien :)