Voortgang T. dobrogicus in buitenaquarium

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Coen Deurloo

De 5 T. dobrogicus in mijn buitenaquarium doen het goed, de vrouwtjes zien er veel lichter uit van kleur, lijken al wat dikker te worden, en de mannetjes zijn duidelijk bezig met het ontwikkelen van een kam, plus dat ze ook veel lichter zijn. Vandaag heb ik het water ververst met nieuw regenwater (we hebben een regenput die regenwater filtert in de tuin).

Is het normaal dat ze iets minder actief ogen? Zou kunnen dat ze overdag minder actief zijn natuurlijk. Maar in tegenstelling tot hun activiteit in het paludarium binnen, laten ze zich nu bijna gewillig oppakken als ik de bak verschoon. Het water is wel behoorlijk koud, had er rode handen van. Ze staan niet in de schuur maar gewoon buiten onder een tafel, met horregaas op de bovenkant en wat stenen om het op hun plaats te houden. En een gat in het midden van het horregaas om voederen makkelijk te maken, en deze dek ik weer af met een oud (schoongemaakt) afzuigkap-filter.

Ik heb de laatste vrouwelijke T. dobrogicus nog steeds niet kunnen vangen, deze zit steeds in een grotje in mijn paludarium, alsof ze het weet!