gaten boren in glas

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robkeulers

Laatst heb ik via www.glasboor.nl enkele boortjes gekocht om gaten te boren in mijn glazen deksels zodat de ventilatie zou toenemen.

Het eerste gat dat ik boorde was niet fantastich, maar toen ik me aan de beschrijving ging houden (eigenwijs? neuh!!) ging het prima.

je plakt een stuk karton op het glas waar je doorheen boort, hierdoor heeft het boortje meteen grip en gaat het niet 'lopen'. Als je halverwege bent met boren draai je het glas om, hier doo je hetzelfde, op deze wijze krijg je mooie strakke randjes.

Het resultaat is bijzonder geslaagd. Dus als je eens glas moet boren (ventilatie, doorvoer slangen etc), dan is www.glasboor.nl geen slechte tip!

En Alex, Petro, ik heb géén aandelen van dit bedrijf. Geef zelf het antwoord maar voordat de vraag komt...

Hugo

Dat is een goede tip, Rob!
Zeker voor mensen die de weg niet weten met betrekking tot zaken die handigheid(rechterhanden) vergen, zoals ik! :)

Die boortjes kun je bestellen op de site en kun je dan met een normale boormachine in je glas boren?
Dat klinkt bijna haalbaar voor mij ;) 



Robkeulers

Als je je maar aan de beschrijving houdt..

goed koelen, karton of tape op het te boren oppervlak plakken zodat het boortje meteen grip heeft en niet gaat 'lopen' en lellijke krassen maakt.

niet te hard duwen, halverwege van de andere kant ook inboren, daarna rustig boor vasthouden en binnen 30 seconden ben je mooi door het glas.