Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



surprise!

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

petro pees

Vandaag toen ik zat te bellen in de huiskamer,kreeg ik wel heel onverwacht bezoek en dan nog zeer onwaarschijnlijk bezoek ook.
Ik zat opeens oog in oog met een wezeltje,die me naast de bank zat aan te kijken!!(zo van;"wat moet jij nou hier")  :o
Mijn telefoongesprek heb ik (na uitleg) afgebroken en na raad gevraagt te hebben aan de inspectie dienst van dieren(Dierenbescherming),besloten het dier onder zachte dwang weer de tuin in te sturen.
Nog wel voor elkaar gekregen hem/haar kort op video te krijgen.  :D
Onverwacht is zo'n diertje natuurlijk altijd en onwaarschijnlijk omdat ik nou eenmaal in Amsterdam woon en niet in één of ander bosrijk gebied.  ::)
Verbazend vooral omdat ik het grootste deel van mijn leven,dit soort diertjes heb getracht te vinden en te zien.(in gevangenschap heb ik ze wel eens gezien,maar dat is anders)Mijn zoektocht is nooit een succes geweest maar ik moet zeggen dat dit, de jaren vergoed heeft.  :D :D :D
Petro
Tylototriton Shanjing

DannyS

hehe, gaaf :)
De moraal van dit verhaal: Blijf gewoon thuis op je reet zitten, de natuur komt op je af :)

Kenny

Das idd wel leuk.
Hier in het dorp heb ik er ook eentje gespot, die zat voor de etalage van een reisbureau  ;D mischien z'n reis naar Nederland geboekt  ::). Ik woon wel in een buurt met veel groen en de dieren die hier zoal voorkomen zijn: wezeltjes, bunzings, vosjes, herten, buizerds, torenvalkjes,...en dat allemaal op slechts 10km van Brussel  ;D

Mischien een leuk idee voor een topic? Het grote natuurtopic  :D met plaatjes
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

®ob

Dit soort kleine marterachtigen vind je tot in het hartje van elke stad.
Ook vossen trouwens, je weet niet dat ze er zijn, maar ze zitten echt overal.. In Roermond zit langs de roer zelfs een bever op 400 meter van het stadscentrum...

Kenny

Vandaag in de buurt op verkenning gegaan in een bos dat vrij afgelegen is en waar de mensen niet of nauwelijks komen...ideaal dus. Hier enkele pics...
Ik heb VEEEEL!!! sala-larven gespot, jammergenoeg had ik niet het nodige materiaal bij om ze degelijk te kunnen bestuderen. Aan de grootte te zien vermoed ik alpestris maar ik ga wel eens trug met het nodige materiaal om uitsluitsel te geven.














grtz, Kenny
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

Coen Deurloo

Duidelijk een salamander biotoop, mooie foto's Kenny! We moeten eens een excursie organiseren.

Kenny

Citaat van: Coen Deurloo op augustus 16, 2008, 07:58:28 AM
We moeten eens een excursie organiseren.

count me in ;D

nog eentje wat bewerkt me p-shop
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.