Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



salamanders in "De Ark"

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Steven DC

Momenteel verkoopt m'n salamanders in De Ark in Antwerpen.
Paramesotriton honkongensis 15euro/stuk
Pleurodeles waltl 9euro/stuk
Notophtalmus viridescens 13euro/stuk


Ark (De) 
Sint-Jansplein 32
2060 Antwerpen
03 231 48 66 

Groetjes

Coen Deurloo

Interessant! Eindelijk eens iets redelijk dichtbij huis... Heeft iemand ervaringen met de kwaliteit van de Ark?

Jef Janssens

hun dieren komen allemaal van het tropenparadies. het hangt er net vanaf hoelang ze daar verbleven hebben.

Qwertu

Citaat van: Jef Janssens op februari 17, 2007, 07:32:54 PM
hun dieren komen allemaal van het tropenparadies. het hangt er net vanaf hoelang ze daar verbleven hebben.

De laatste lijst van het tropenparadies waar deze dieren bij zaten dateert van 7 januari. Ik weet alleen niet hoe lang de Ark ze heeft.. Ik ga komende week in ieder geval wel eens kijken.

Steven DC

ik heb nog geen slechte ervaring de amfibieën van de Ark. Ze worden er doorgaans goed verzorgd. De beestjes zagen er allemaal heel goed uit.
Pleurodeles waltl en Pachitriton labiatus komen er heel regelmatig binnen.

Andy W.

Hello @ all.......

Just one general question :
Why do you buy your animals at a pet shop, and not at some well known breaders ?
Everyone knows, that those pet shop not really cares at amphibians.  >:(

Greetings, Andy

Qwertu

Citaat van: Andy Waldmann op februari 18, 2007, 09:38:20 AM
Hello @ all.......

Just one general question :
Why do you buy your animals at a pet shop, and not at some well known breaders ?
Everyone knows, that those pet shop not really cares at amphibians.  >:(

Greetings, Andy


I totally agree. My only interest is Notophthalmus and there are very few captive bred. I hope to get a good group and try to breed them, and that's not very easy (so I've heard  :) ). But until then I'm searching for individuals and shops who have them. So far I found no individuals who wants to sell them :-(

Coen Deurloo

The point is that, at least here on holland, they are not bred that much.

Andy W.

Citaat van: Coen Deurloo op februari 18, 2007, 02:15:20 PM
The point is that, at least here on holland, they are not bred that much.

Maybe thats right, Coen. But over here in Germany you also don´t get all amphibians CB. But, thanks internet, that doesn´t matter. I got my Triturus marmoratus from a well known breader in Austria. My Triturus dobrogicus I will get from Harry. My Triturus pygmaeus from a breader in Portugal. So, why don´t you, from Netrherlands, watch out at well known breader in the internet ??  ;)
At AG-Urodela you can find a list of CB-breaders of different kinds of amphibians. They are all well known breaders for a special genus. ;D


Greetings, Andy

Coen Deurloo

Here you have the first barrier, that site is in german. A lot of people don't know german.

Does the site give insight on how the buying and sending of animals works? Of course it is easier for people that know the breeders. But for regular folks, going to the shop is much easier.

Of course it is better to get your animals from a breeder. The point is that there doesn't seem to be an international site for breeders.

keffer

ik heb geen slechte ervaringe bij de Ark.. ik ben van antwerpen en haal mn spullen daar! enkele jaren terug kocht ik bv vissen.. ik kreeg geen vissen mee omdat ik eerst mn bak in orde moest brengen en deze een tijdje zonder bewoners laten staan zodat (ik kan niet op het woord komen) dan zo in orde zou komen! andere winkels zijn blij dat ze iets verkopen..

Coen Deurloo

Ik ga er vandaag eens kijken!

Coen Deurloo

Ik heb er 4 Notophthalmus viridescens bij, ik heb me laten vertellen dat het nakweek is, en niet afkomstig uit het tropenparadies. Eigenlijk kwam de medewerker wel geloofwaardig over, al kan het natuurlijk bluf zijn...

1 van de 4 zag er ietwat magertjes uit maar begon vrij snel aan de rode muggenlarven, dus dat ziet er hoopvol uit! De rest ziet er ook goed uit. Het lijkt mij dat ze nog vrij jong zijn, al zijn ze niet meer rood en wel aquatiel, hopelijk kan ik binnenkort wat over het geslacht zeggen.

Qwertu

Hey Coen, wat leuk!  Ik ben toen helaas voor niks gegaan. Hadden ze nog noto's nadat jij weg was? :) Gewoon de viridescens of de dorsalis..of....?
En nakweek zou natuurlijk helemaal geweldig zijn, al weet ik niet of je dat moet geloven.....

Steven DC

Mooi Coen! Succes ermee!
Tja... de geloofwaardigheid is daar nogal vaag. Heb er overlaatst gezien dat ze een "hypo" baardagaam verkochten. Maar een hypo heeft altijd witte nagels en diegene die ze daar verkochten had zwarte nagels. Toen ik de verkoper erover aansprak was de uitleg: "ja ik weet het. Maar we hebben ze onder die naam aangekocht en dus moeten we ze ook onder díe naam verkopen". Niet echt mooi dus...