Damp (condensatie)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

keffer

hey

ik heb last van condensatie aan mn aquariumpje.. ik heb een cynops orientalis.. die volges mij genoeg verluchting heeft (bovenaan mn bak een opening van 100mm x 80mm met een gaasje over).. er hangt een lampje naast (op 300mm afstand) dus van de warmte kan het volgens mij ook niet..

kan dit andere redenen hebben of doe ik iets fout? of is mn cynops gewoon zo'n heet diertje? :D


kevin

Condensatie heb je heel gauw in vochtige aquaria en terraria als je geen juiste ventilatie heb.
Ikzelf vind het geen probleem voor je Cynops tenzij je er normaal wil naar kunnen kijken.
Dan zou ik een klein computerventilatortje op je ventilatie rooster leggen om verse lucht naar binnen te circuleren. ;)

keffer

dus een gewone ruimte waardoor verse lucht binnen kan is niet voldoende? heeft echt een briesje nodig voor goeie luchtcirculatie..

Coen Deurloo

Opzich is dat niet nodig, tenzij je ventilatierooster te klein is of de temperatuur inderdaad te hoog wordt. Dit kan ook komen door een filtertje. Heb je een thermometer in je water?

keffer

nee geen thermometer in water..
het is in men kamer vrij koel en hij staat niet zo ver vd raam dus het water staat op frisse kamertemperatuur..  ik heb mn lampje nog iets verder van men bak gehange miss dat dat lampje teveel warmte gaf..

Salasander

Ja dat denk ik ook. Je kan misschien beter uitkijken naar een tl buis ofzo.

Jef Janssens

dit komt omdat je geen ventilatie hebt direct boven de voorkant van je aquarium. maak hier verluchting boven en je probleem is opgelost. als er geen ventilatie genoeg is moet de waterdamp wel ergens anders gaan hangen.

Joey Immers

bij de beesten zelf kan de damp geen kwaad maar als je er naar wilt kijken zou ik er een computer fentilatortje op zetten en het is het beste om er een oude telefoon apdaptor er op aan sluiten dat heb ik ook gehad bij mijn gifkikkers en zodra ik hem in de ochtend aanzette was alles weg binnen een kwartier


dus ik zou het proberen
Joey immers.

hypselotriton orientalis

Coen Deurloo

Citaat van: Joey Immers op maart 08, 2007, 08:54:46 AM
bij de beesten zelf kan de damp geen kwaad maar als je er naar wilt kijken zou ik er een computer fentilatortje op zetten en het is het beste om er een oude telefoon apdaptor er op aan sluiten dat heb ik ook gehad bij mijn gifkikkers en zodra ik hem in de ochtend aanzette was alles weg binnen een kwartier


dus ik zou het proberen

De 'damp' kan dus wel kwaad. Niet de damp opzich maar wel waarom de damp er is, namelijk een gebrek aan ventilatie. Bij bijv. T. marmoratus is gebleken dat er bij een gebrek aan ventilatie huidproblemen kunnen ontstaan.

Joey Immers

oowe oke dat is dan mijn fout maar ik zou het wel proberen met een fentilaartoortje op het ventlatie roostertje leggen en dan zodat dat de lucht trekt


mijn excuus  :o
Joey immers.

hypselotriton orientalis