salamanders en vakantie

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

®ob

Ik ga 3 weken op vakantie komende zomer, da's best problematisch met mijn dieren. Uiteindelijk heb ik met mijn oom geregeld dat hij mijn aquatiele dieren in de tanks komt voeren, de jonge en gevoelige dieren verhuizen voor enkele weken naar Coen.

Hoe doen jullie dat als jullie op vakantie gaan?

Coen Deurloo

Ik had vorig jaar een aantal A4tjes volgeschreven met instructies per soort...onderhoud, voeding, frequentie van voeding, vochtigheid, waterverversing etc... Ik woonde toen nog thuis. Mijn vader verzorgde de salamanders gedurende de 3 weken dat ik weg was, en dat ging prima.

petro pees

Zelf ga ik nooit langer dan één week weg zodat alles goed gevoerd die tijd
wel doorkomt.
Ondanks dat komt mijn buurvrouw wel elke dag om te cotroleren of alles goed
gaat en ligt er dan een papier met aanwijzingen!
Dit jaar ga ik door omstandigheden niet en aangezien ik nu de larven heb
vindt ik dat eigenlijk wel prettig.
Ik ben wel zo iemand die al ik het idee heb dat ik beter niet weg kan,ook niet
weggaat.
Petro
Tylototriton Shanjing

®ob

Nou, mijn larven zijn groot op het ogenblik, dus dat komt wel in orde bij Coen (die paar larven die nog niet gemetamorfoseerd zijn)

Ik ga drie weken naar Tanzania, een salamanderloos land (wormsalamanders uitgezonderd, maar die vind je niet), dat zal wel even wennen worden zeg!

Normaal regel ik wat met mijn ouders dat zij mijn dieren verzorgen (doen ze graag en goed) maar die gaan mee, dus dat gaat lastig.


driessens rudi

Je kan ook gewoon thuisblijven hé Rob. Als er dan toch geen salamanders te zien zijn........ ;D ;D ;D ;D

Coen Deurloo

Als je collectie niet zo uitgebreid is, en het klimaat in orde...is een buitenterrarium in dit geval natuurlijk ideaal.

®ob

Citaat van: Rudi op juni 30, 2008, 12:19:00 PM
Je kan ook gewoon thuisblijven hé Rob. Als er dan toch geen salamanders te zien zijn........ ;D ;D ;D ;D

Nou Rudi, ze hebben er wel olifanten. Als me dat een beetje bevalt daar doe ik mijn salamanders weg en ga ik mijn aquaria inrichten voor de olifantenkweek...... :D :D



Citaat van: Coen Deurloo op juni 30, 2008, 12:37:04 PM
Als je collectie niet zo uitgebreid is, en het klimaat in orde...is een buitenterrarium in dit geval natuurlijk ideaal.

Zegt Coen met 16 soorten  :D :D :D

Apocalyptica139

Heel makkelijk, ik ga nooit op vakantie  ;D
Tis of huisdieren of vakantie bij mij en daarnaast heb ik twee konijnen die immens eenkennig zijn en die wil ik het nooit aandoen om langer dan een dag te verdwijnen.

Erwin Bakker

Ik had een vrij groot terrarium voor een kleine soort zoals Eurycea bislineata en guttolineata. Deze bakken waren behoorlijk begroeid. Daar deed ik dan voordat ik wegging allerlei voederdieren in zoals tropische pissebedden en fruitvliegen en dan hielden ze het prima drie weken uit. Van tevoren ook wat extra gevoerd. Ik denk dat dit ook wel werkt bij de kleinere ambystoma soorten zoals macrodactylum en opacum.

Je zou dit kunnen testen op een tijdstip dat je veel tijd aan de dieren kan besteden. Dan voer je ze vooraf en zorgt dat er voer in de bak aanwezig is. Dan geef je een aantal weken geen voer terwijl je ze wel kan monitoren.

Ik denk dat de zomervakantie niet ideaal is. Dit vanwege de mogelijkheid van lange tijd hogere temperaturen. Naast voedsel is dit natuurlijk een ander punt dat aandacht verdiend. 

Ik heb nu mijn dieren weg gedaan. Ik kan rustig op vakantie. :)

®ob

weg voor de vakantie? of zijn je macrodactylums nu ook definitief weg?

Erwin Bakker

Definitief alles weg (voorlopig :)).