Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



aaltjes

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Chris Schouten

Ik heb sinds kort ontdekt dat er aaltjes zitten in mijn bak. IIg denk ik dat het aaltjes zijn. Kleine witte wormpjes die zich over de aarde bewegen. Nu leek mij dit alleen een gevaar vormen voor de wortels van mijn planten.

Nu blijkt dat sommige aaltjes zich ook binnendringen bij naaktslakken. Dit fenomeen is niet bevestigd en kan er niet veel over vinden. Er staat wel duidelijk dat ze de eiren aantasten.

Nu is mijn vraag of deze aaltjes ook schadelijk zijn voor mijn salamanders en wat ik er aan kan doen.  Ik zie geen beschadegingen op mijn salamanders, maar zie wel dat de aaltjes over en onder ze door kruipen(sporadisch). Heeft er hier iemand ervaring mee? Hoe kan ik de aaltjes verwijderen/doden?
Triturus marmoratus - 0.0.5

Jari B

Eten je salamanders die aaltjes niet op?

Chris Schouten

Ik heb het ze nog niet zien doen.

Het kleine vetplantje wat er stond is iig flink aangevreten, dus ik wil een plaag van die beestjes voorkomen.

Triturus marmoratus - 0.0.5

Kenny

Citaat van: Chris Schouten op juni 25, 2008, 07:24:13 PM
Ik heb het ze nog niet zien doen.

Het kleine vetplantje wat er stond is iig flink aangevreten, dus ik wil een plaag van die beestjes voorkomen.



kan je je sala's niet even ergens in kwijt en alles van je bakje in heet water onderdompelen?
zo doe ik het met schors, mos e.d dat ik in m'n bakjes wil zetten. Je staat versteld wat je dan allemaal vindt.

zo ben ik ook van m'n bloedzuigers afgeraakt in het aquarium...
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.