axolotl pallets

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harry

Ik heb van Frank Ambrock axolotl pallets gehad. Nu heb ik vorig jaar van de axolotl colony ook pallets gehad. Ik zie toch behoorlijk verschil.  De pallets van de axoltl colony zijn een stuk zachter en zinken direct naar de bodem. Ik vind ze beter dan die pallets die ik nu heb. De pallets die ik nu heb lijken wel steurkorrels!!! ze zijn een stuk harder. De axo's eten ze na gewenning wel.

Ik wou dit toch ff melden, want ik had behoorlijk veel besteld en dacht originele axopallets te krijgen. Dat zijn het dus niet. Dat viel me behoorlijk tegen. Het lijken wel steurkorrels met een zelfgemaakt etiket axopellets??????????????

maar ja ze eten het wel en ik weet niet of steurkorrels goedkoper zijn?? Maar de volgende keer laat ik ze weer uit amerika over komen van de axolotl colony.

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Jef Janssens

steurkorrels zijn inderdaad een stuk goedkoper.eten ze die harde korrels wel?

Harry

ze eten ze maar af en toe, maar ze moeten eerst wennen.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

hans

Volgens mij zijn het ook steurpellets. Ik voer mijn axo's dus ook naast dat voer van frank ook de gewone steurkorrels. Een tip: koop dit voer van verschillende merken. Mijn ervaring is dat zelfs steurkorrels onderling kunnen verschillen met name op de vervuiling van het water.
Ik weet dat er ook xenopus korrels zijn waar ik vroeger mee gewerkt heb. Ik weet alleen niet meer waar ik deze vroeger gekocht heb. Volgens mij in Engeland bij een bedrijf welke ook Xenopus heet. Dit is wel
25 jaar geleden geweest en of deze korrels nog steeds te koop is weet ik niet. de wetgeveing is veranderd en veel research met dit soort beesten gaat niet zomaar. Er is een wetgeveing welke bepaald
of je inderdaad deze dieren mag doden voor een bepaald onderzoek. Hiervoor zij regels gekomen waardoor
er niet zoveel meer mee gekweekt wordt dan vroeger. beter voor de beesten natuurlijk.
Kan zijn dat daardoor ook dit voer niet meer in de handel gemakkelijk te krijgen is. ik weet dat je ook dit voer kunt voeren. maarja steur voer is wel een stuk gemakelijk. Naast mijn axootjes ga ik binnenkort
ook hoornkikkers kweken dus moet ook kijken hoe ik deze ga opfokken met welk soort voer.

Coen Deurloo

Bij "Axolotl Pellets" zou ik zowieso al gaan twijfelen. Het lijkt mij commercieel gezien helemaal niet interessant om op grote schaal pellets te produceren voor dieren die maar heel weinig mensen hebben. Of heb ik het fout?

Salasander

Zou wel kunnen ja. Ben je niet beter met iets anders als voedsel?
Er is nog veel meer dat ze lusten. Regenwormen, pissebedden, insecten, slakken, waterdiertjes enzovoort.

[verwijderd door de beheerder]

Coen Deurloo

Citaat van: Sander Bauwens op februari 17, 2007, 10:29:08 AM
Zou wel kunnen ja. Ben je niet beter met iets anders als voedsel?
Er is nog veel meer dat ze lusten. Regenwormen, pissebedden, insecten, slakken, waterdiertjes enzovoort.

Verandering van spijs doet eten ;) Ik denk trouwens dat Harry en Hans wel op de hoogte zijn van de verschillende voedselsoorten, denk je ook niet sander?

Salasander

Tja zou kunnen. ;D
Zolang ze het maar toepassen he. ;)

hans

Citaat van: Sander Bauwens op februari 17, 2007, 07:17:52 PM
Tja zou kunnen. ;D
Zolang ze het maar toepassen he. ;)
Enig idee hoeveel werk het zal zijn als je b.v.700 jonge axo's hebt zitten en daar voor moet je regenwormen vangen. Haha.

Salasander

700 !!!!!!!
Amaai das niet niets.
Zoveel!
Wat doe je daar dan allemaal mee?
Ik heb al moeite om er 4 te verkopen en jij hebt er daar 700 zitten.

Coen Deurloo

Het is een voorbeeld denk ik Sander.

Het punt dat Hans wou maken met dat voorbeeld is waarschijnlijk: Als je met heel erg veel dieren zit, is het vaak erg moeilijk om voor een grote varieteit aan voedseldieren te zorgen. Vandaar dat een gemakkelijk soort voedsel, zoals pellets, erg handig zouden kunnen zijn.

Salasander

Ja dat weet ik ook wel. 8) :D

Hugo

Ik heb ook bij Frank Ambrock de axopallets(of steurkorrels) gekocht.
Het valt me op dat alle drie mijn axo's ze graag eten, maar tevens ook erg aangedikt zijn.
Ze groeien er goed op, in lengte en breedte.

Deze korrels bevallen me goed! Ideaal!



Salasander

Ja dan zullen ze toch goed zijn he. Maar kost dat niet veel zo korrels?

Andy W.

Hello together....

well, I bought also in former times these pellets from Frank. I think he got them from a distributer. As I´m also fisher (angler) I remarked, that they are similar to the carp-, steur,- and forell-pellets which I use for fishing. They are very oily and smell very "fishy"  ;D So, if you go to buy small steur-pellets at a dealer for fishing-tackle, you pay for 25KG !! about 35- 40 €. That´s much cheaper, than buying them with 500 grams. The only thing is, you´ve got to buy them with a lot of Axolotl-breader, because if only one person would like to feed them, you´ve got to have a lot of Axolotls  ;D ;D
My Axolotls always liked these steur-pellets. Don´t buy forell-pellets, as the most of them swim at the water surface. The steur-pellets sink to the ground. 

Greetings, Andy