Om niet Off-topic te gaan in het andere Topic.

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kevin

Waarom Rob ik heb ze apart zitten omdat ik geen tijd heb om nakweek echt op te kweken op moment heb ik nog wat nakweek van de P. waltl en pas eieren van A. mexicanum wat niet echt bedoelt was.
Evenals van Groene wateragamen waarvan ik niks met de eieren gedaan heb.

Aangezien ik bezig ben ergens met het maken van bouwtekeningen om grote verblijven te creeeren voor ze. Ik wil verblijven maken voor een aantal soorten van 1,5M X 1,5M De hoogte maakt mij niet veel uit. Zolang de planten die ik erin ga zetten allemaal mooi kunnen gaan groeien. Hierin kan ik een mooi groot waterdeel inbouwen eventueel klein ligt eraan welk dier erin komt.

Hiermee wil ik beginnen voor de volgende soorten:
-Tylototriton shanjing
-Paramesotriton chinensis
-Paramesotriton hongkongensis
-Ambystoma mavortium
-Bombina orientalis
-Cynops pyrrhogaster

Daarbij wil ik ook grotere verblijven bouwen voor Fucifer pardalis, Varanus salvator, Boa constrictor. En nog een paar hiervoor wil ik eerst kijken wat mogelijk is waarschijnlijk de rode Iguana iguana variant.

En dan nog 2 grote vijvers voor Pleurodeles waltl en Ambystoma mexicanum.

Dit zal allemaal veel tijd en geld kosten dus ik ga er zelf vanuit dat dit totaal wel een jaar werk is. Ik begin zoiezo met de kleine bakken van 1,5 X 1,5M. Als alles dan uiteindelijk klaar is en het loopt leuk en het is te doen dan wil ik het verder gaan uitbreiden.
En in de ruimte die ik tussentijds over heb wil ik Tropische planten proberen zo verwilderd mogelijk te laten groeien. Zodra ik ze dan gebruik het er ook natuurlijker eruit ziet. En tegen de tijd dat ik dan planten over heb dat ik mede hobbyisten er mee blij kan maken. (Dit is ook de reden dat ik de laatste tijd nog weinig achter de PC zit)

Vandaar mijn toelichting dat ik dit jaar niet wil kweken ;)

Coen Deurloo

Dat klinkt als een flink project, ga je hiervoor extra ruimte huren of kun je dit gewoon bij je ouders thuis kwijt? Heb je al wat bouwtekeningen die je kan laten zien?

Zit je minder achter de PC omdat je veel bezig bent met het verwilderen van je tropische planten (misschien begrijp ik het verkeerd)? Klinkt interessant, heb je wat foto's?

®ob

#2
ik heb mijn eigen reactie verwijderd-  verspil mijn tijd in dit topic...

kevin

Nee ik zeg niet dat ik het daarmee te druk heb maargoed.

Maar Coen inderdaad is dit een flink project waar ik al een aantal jaren over aan het dromen ben waar ik nu eindelijk voor een gedeelte mee kan gaan starten. Ik huur hiervoor een ruimte van ongeveer 200-250 M2
De bouwtekeningen die ik maak teken ik op papier en niet op de computer maar kan een uitleg geven van hoe ik het ongeveer wil hebben. Zoiezo bevestig ik 4 ruiten aan mekaar zodat ik een vierkant krijg de onderkant wil ik een gaas aan vastlijmen met siliconen kit. Zodat hier makkelijk water door weg kan. Dan graaf ik een ga van 10-15 CM diep in de grond en van 1,5M X 1,5M omtrek. Hier zet ik het vierkant dan in. Voor aan de bovenkant wil ik deksels maken zoals Harry ze ook heeft gemaakt (die die op de beurzen gebruikt) En over de inrichting ben ik nog niet echt uit. Daar ben ik nog over aan het nadenken.

Voor de Kameleonnen wil ik simpelweg iets met stangen neerzetten omgeven met hor zodat het goed geventileerd word en goede lampen erboven voor de warmte.
Voor de Boa`s zat ik van soortemet het zelfde te denken alleen dan meer profiel gebruiken zodat ze er zeker niet doorheen kunnen komen.
En voor de Varanen ben ik nog niet uit zat hiervoor aan glas eerst te denken maar dan heb ik hele dikke nodig aangezien ze hierdoorheen kunnen breken.
En de Vijvers spreken voor zich natuurlijk.

En zit minder op de pc omdat ik in het algemeen met alles druk bezig ben. En in principe zijn planten makkelijk te laten verwilderen door ze zoiezo al in een grotere potmaat te zetten. Wijder van elkaar uit te zetten en dergelijke dingentjes. Maar zodra ik met het bouwen allemaal begin zal ik er zeker een fotoreportage van maken.

alibombali

Het zijn inderdaad flinke plannen....vergeet niet zo af en toe een fototje te posten..ik ben benieuwd of het allemaal gaat lukken..succes..