''Goed Tylototriton jaar''

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

alibombali

Zoals ik een aantal maanden geleden al tegen Ad zei: dit word een ''Goed Tylototriton jaar''..
ook ik vond vanavond de eerste shanjing eitjes in mijn bak, tussen het mos op de waterand.
Ik weet natuurlijk nog niet of het bevrucht is, maar het begin is daar.....(word vervolgd)



petro pees

"ïk weet niet of ze bevrucht zijn"
NATUURLIJK zijn ze bevrucht,over een dikke 48 uur zal je zien dat ik gelijk heb!
OK,drie dagen. ;D ;D ;D
Petro.
Tylototriton Shanjing

alibombali

Vandaag zijn er zo'n 20 eitjes gelegd... ;D ;D

alibombali

In totaal zijn zo'n 30-40 eitjes afgezet, gisteravond tijdens het omweer waren er meerdere dames en heren aktief...ik verwacht dus 8 of 9 Juni de volgende eiersessie...

kevin

Gefeliciteerd heb mijn dieren apart zitten nu wil pas volgend jaar beginnen als de nieuwe Tylo verblijf klaar is. Maar klinkt wel goed dat iedereen er zo goed mee aan het kweken is.

®ob

Citaat van: Kevin Immers op juni 03, 2008, 04:00:06 PM
Gefeliciteerd heb mijn dieren apart zitten nu wil pas volgend jaar beginnen als de nieuwe Tylo verblijf klaar is. Maar klinkt wel goed dat iedereen er zo goed mee aan het kweken is.

;D ;D ;D ;D ;D wat een schitterend excuus om te zeggen dat die van jou niet in paarstemming gekomen zijn dit jaar, die moet ik onthouden!

®ob

zijn je eerste eitjes al aan het ontwikkelen Alex?

alibombali

Na 5 dagen was er met het blote oog niks te zien ...gisteren heb ik ze wat warmer gezet en vandaag beginnen de eerste eitjes zich bevrucht te tonen.
Er zitten ook een aantal onbevruchten eitjes tussen...

Harry

houd de eieren goed warm en op het land!!! en sproei de eieren regelmatig

succes
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

®ob

de meningen zijn verdeeld hou je de eitjes moet houden, ze kunnen zowel op het land als in het water zich ontwikkelen, hoewel je op het land het risico loopt dat de larfjes, nadat ze uitgekomen zijn, niet op tijd bij het water komen..


Harry

de larven worden in de eieren op het land groter en als de eieren inzakken (vlak voor het uitkomen) gooi ik ze pas in het water en zwemmen alle larven de volgende dag rond
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

alibombali

Ik ben inderdaad beide situaties aan het uitproberen...
De Amerikanen van Caudata.org kweken ze in het water op en hebben ze ook na de metamorfose groot gekregen....

alibombali

Op vrijdag de 13e is mijn eerste shanjing eitje uitgekomen!!!
12-13 dagen, precies volgens het boekje...

petro pees

 ;D hmm,vrijdag de dertiende he.Nou dan zal ie wel doodgaan.  ;D
Maar zonder gekheid GEFELICITEERD,ik weet gewoon zeker dat ze
groot zijn te krijgen ook!! 8)
Petro
Tylototriton Shanjing

®ob

Alex, gaat goed joh!

is er verschil in ontwikkelingssnelheid bij de eitjes op het land of in het water?