Waterpest uit de sloot halen, kan dat?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DannyS

Op dit moment staan veel sloten stampend vol met waterpest. Ik heb nog planten nodig om mijn aquaria mee te beplanten en planten toe te voegen en ik vroeg me af of het verantwoord is om de planten gewoon uit de sloot te halen. De waterpest in de winkels zijn volgens mij gewoon het zelfde namelijk.

Heeft iemand die al eens gedaan?

Coen Deurloo

Dankzij de landbouw hier in zeeland zijn de slotenhier niet meer dan een stinkende blubber en algenzooi, dat er bij jou waterpest groeit is geweldig! Waar woon jij ergens?

Er lijkt mij niets mis met het halen van een stekje uit de sloot, al ben ik niet op de hoogte van de wetgeving op dit vlak...

DannyS

Ik woon in Leiden (ZH)..sommige sloten zitten er helemaal vol mee.. arm in het water en plukken maar..

Bert Broers

Er is geen wetgeving wat betreft waterpest. Volgens mij is het spul niet eens inheems, maar hier gekomen vanuit de aquariumwereld. Bijna heel noordelijk Nederland (waar ik dus woon) is vergeven van dat spul; verwaterpest zullen we maar zeggen...

Roy van Grunsven

Waterpest is inderdaad niet beschermd Zowel Brede als Smalle waterpest komen uit Noord Amerika. Wat je vind is bijna allemaal smalle, brede is aardig zeldzaam geworden.

Coen Deurloo

Ik heb me er nog wat in verdiept en het schijnt hier niet te groeien omdat de sloten hier (Zeeland) veelal brak water bevatten, dit komt door de watersnoodramp.