Inrichting Aquarium

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Furcatus

Hoi iedereen,

Ik heb nu sinds ongeveerd 2 a 3 maanden een Axolotl.
Dit waren er oorspronkelijk 2, maar ik heb het idee dat de 2e al niet zo goed was toen ik deze kocht.

Ik weet de afmetigen van m'n aquarium niet uit m'n hoofd helaas, maar zou toch graag wat tips krijgen over wat ik hieraan kan verbeteren.

Wat ik weet van Axo's is dat ze alleen in het water leven, dus heb ik de bak volledig met water gevuld.
Ook heb ik hierin een stuk hout liggen waarop een plantje groeit. Deze plant is aardig aan hetuitbreiden en best lelijk  ;D

Op de bodem heb ik kiezels (geen grind) liggen. De kleinste hiervan is groter dan het hoofd van Penny, dus die zal hij/zij niet zomaar opeten.

Over het algemeen ben ik niet zo blij met de inrichting van mijn aquarium, lelijke planten, lelijke stenen.
Ik ben van plan hier 'iets' aan te gaan doen, maar wat weet ik nog niet precies.
Zat te denken aan zand op de bodem en wat andere planten erin, heeft iemand tips?

petro pees

Ja hoor  :) kijk maar eens bij terrarium en inrichting of bij het topic over
de Axelotl's en bij al die andere topic's!  :D
Petro
Tylototriton Shanjing

Furcatus

#2
Ik heb inderdaad al een beetje rond gekeken.
Het plaatje hieronder is van een aquarium met rivierzand, zoiets zou ik wel willen doen.
Ik heb alleen geen idee wat voor planten ik hierin kan zetten en wat een Axolotl nog meer prettig vind.
(wat ze nodig hebben heb ik nu ook en neem ik dus mee)


Edit: foto verwijderd, lees de regels even door. -Coen


Edit: Sorry, niet over nagedacht. Ik hoop dat iedereen ook zonder foto weet wat ik bedoel

paulfcu

Hallo,

Ik heb de bodem ook met zand bedekt met wat waterpest
en waar ze ook van houden is plekken om te verstoppen.

Gr Paul

Furcatus

Ik heb nu ook een 'halve' bloempot (goed uitgewassen/omgespoeld) bijgedaan.
Dit zal misschien een betere verstop plek zijn dat achter het stuk hout..

Weet iemand ook of Axolotls voorkeur hebben aan bepaalde planten? Ik las namelijk dat Waterpest wel goed werkt.