Welke land salamander ?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roy

Beste Forum leden,

Ik heb net een nieuwe bak gemaakt, met hoodzakelijk land begroeid met planten en veel mossen (europees klimaat) en een klein watergedeelte. Ik zoek hiervoor een mooi koppel die hoofzakelijk op het land zitten. Mijn vraag aan jullie is: welke salamander soorten (ik woon in Duitsland) zijn echt land bewoners, die houden van een vochtige met mossen begroeide ondergrond.

Ik zal van de bak wat fotos maken nog voor de duidelijkheid. Ik hoop van jullie wat te horen hierover, en mocht iemand wat voor mij hebben dan graag een pm.

Alvast bedankt,
Groeten Roy

®ob

Als je in Duitsland woont zou ik die vraag op een Duits forum stellen ;)............


Trouwens, hoe staat het eigenlijk met je gifkikkerbak die je ging maken, en heb je al axo's in je vijver?


Roy

Hoi Rob,

De gifkikkerbak heb ik uitgesteld tot na de verbouwing aangezien ik dan alles weer moet verplaatsen en dat komt niet ten goede van de dieren. Ik heb wel veel mooie ideeen en planten gezien op de beurs gister.

Hellaas heb ik nog geen Axo's gevonden. Kon er een tijdje terug een aantal gratis ophalen van een forumlid maar had geen beschikking over internet, kon niet snel genoeg reageren. dus zijn ze naar een ander gegaan helaas. Wegens de temperatuur (buiten) wil ik ze van de zomer aanschaffen en dan in de vijver doen.

Groet Roy