Wat te doen bij veel alg in aquarium

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ron Krol

Ik heb de laatste tijd nogal veel draadalg in m'n aquarium.. Hij staat in de schuur, samen met nog wat aquaria.. Alleen bij de cynops orientalis heb ik er last van.. Moet ik hiervoor een middeltje kopen? Of is dit af te raden... Thanx

Jari B

Je kunt een vork pakken en dan de hele tijd ronddraaien want dan gaat het alg aan je vork zitten maar het is er snel met de hand af te halen maar het alg is er met die manier zo uit.

Roy van Grunsven

De omstandigheden die goed zijn voor planten zijn ook goed voor draadalg. Draadalg is dus eignelijk een goed teken. Nu kan het heel lastig zijn maar weghalen en snelgroeiende planten er in zetten zijn eigenlijk de enige oplossingen.

petro pees

Citaat van: Ron Krol op april 05, 2008, 08:43:18 PM
Ik heb de laatste tijd nogal veel draadalg in m'n aquarium.. Moet ik hiervoor een middeltje kopen? Of is dit af te raden... Thanx

Geen middeltjes tegen algen gebruiken in bakken waar Salamanders verblijven!
Over het algemeen kunnen ze dat niet goed verdragen.
Tylototriton Shanjing

joy toxic

ik heb laatst garnalen gekocht japanse garnalen ik ben er zeer tevreden mee
ze maaken alles van algen schoon behalve de ramen maar veder echt alles en in een snel tempo binnen 2 weken is het schoon
goeie tip ook voor anderen

Elsie

Je kan best kijken naar de reden waarom je juist algen hebt ;)
Neem wat water mee naar de dierenwinkel, vaak testen ze het voor niets
Ze zullen je zeggen wat er mis is en wat je er best aan kan doen.


DannyS

Draadalg is vaak een compliment voor je aquarium. Het water is dan prima in orde. Alleen zie ík het niet als een mooi iets. Die troep overwoekert alles.
In mijn guppen aquarium heb ik 'echte' siamese algeneters in de strijd gegooid. Dat schijnt de enige vis te zijn die dat soort algen eet.
In de salamanderbakken is het helaas peuterwerk..