Even een vraag

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

maginone

Goeden avond allemaal ik heb even een vraag ik heb vandaag salamanders gekocht ik zou eerst vuurbuik kopen maar die had die man niet meer hij had toen wel andere hij zij me dat ze Plearodella specie heten en dat deze ook makkelijk waren voor beginners
nu had ik mijn Aquarium ingericht voor die vuurbuikjes nu is mijn vraag is dit ook goed voor deze soort.



en hier het aquarium het water is plus minus 10 Cm hoog en de bak is 60x30x30 er zitten 2 van deze mooie beestjes in


Pamela

Hallo,
De latijnse naam is: pleurodeles Waltl
De Nederlandse naam is: Spaanse ribbensalamander.

Het is inderdaad een vrij makkelijke soort, maar wel heel mooi :)
Veel plezier ermee,

Pamela

Apocalyptica139

Ze zij bijna altijd aquatisch, dus je kunt de waterstand een heel stuk verhogen, daarmee geef je ze meer zwemruimte. En de bak goed afdekken, want een salamander kan door elk kiertje heen!

maginone

oke hartelijk bedankt voor jullie reacties ik zal dan het land iets hoger zetten en dan wat meer water

Groetjes Robin

maginone

 :D he leuk sinds gisteren laten ze zig ook even zien.
ze zitten veel met hun kop boven water dus op een struk hout ofzo, en hun bodie onder water is echt leuk.
of heeft dit een andere betekenis.

Groetjes Robin


en nog een vraag vandaag zit er dus weer 1 met zijn kop boven water maar die beweegt heel snel met zijn keel is dit goed of slecht.

Groetjes Robin


Roy van Grunsven

Is je bak gecycled?

Het duurt even voor er zich voldoende bacteriën opgebouwd hebben om de ammoniak die vrij komt om te zetten in minder schadelijk nitraat. Daarom is het altijd het beste om een aquarium een tijdje te laten staan voor je er dieren in doet.
Wat is de temperatuur van het water? Salamanders houden niet van warm water.

De caresheet:
http://www.caudata.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=43&Itemid=83

maginone

ik weet het eigenlijk niet zo goed,
maar wat kan ik hier aan doen, en is dit de rede dat ze met de kop boven water zijn.

Groetjes Robin

®ob

Het feit dat je typt niet te weten wat de temperatuur van je bak is helpt je niet echt bij het oplossen van je vragen he, pak een thermometer en meet!

Dat de dieren met de kop boven het water uitsteken is een natuurljke houding, niks mis mee.

maginone

oh sorry de temperatuur wist ik wel ik heb standaart een termometer in de bak hangen.

de temperatuur is tussen de 20 en de 22 graden op het moment zoeen 22 graden '

groetjes Robin

®ob

Citaat van: maginone op april 07, 2008, 08:52:11 AM
ik weet het eigenlijk niet zo goed,

Wat weet je dan eigenlijk niet zo goed?

maginone

of er voldoende bacteriën in het water zitten.

Groetjes Robin

®ob

Als jij je bak heb ingericht en enkele weken hebt laten draaien zonder dieren is je bak klaar om er dieren in te zetten, die bacteriën zijn dan voldoende aanwezig in je bak.

maginone

oke na dan is dit wel goed.
bedankt

Groetjes Robin

maginone

Citaat van: Miriam op april 06, 2008, 11:24:27 AM
Ze zij bijna altijd aquatisch, dus je kunt de waterstand een heel stuk verhogen, daarmee geef je ze meer zwemruimte. En de bak goed afdekken, want een salamander kan door elk kiertje heen!

had hier ook nog even een vraag over kan ik er nu gewoon water bijvullen ik heb wel een middel om cloor enzo uit het water te halen.
maar er zitten dan natuurlijk niet zo heel veel bacterien in.

Groetjes Robin Meijer

sorry voor al die vragen hoor.

Chris Schouten

Inderdaad eerst dechloreren als je niet in Nederland woont. Maar bijvullen kan dan gewoon. Het zal de bacteriën niet doden. Het zou alleen het nitraat gehalte verlagen. Om die reden moet je ook regelmatig je water verversen.

En om droge plekken te houden zou je voor een drijvend eilandje kunnen kiezen. Dan is het niet nodig om een moeilijke steen constructie te maken, alhoewel dat natuurlijk wel een mooiere oplossing is. Zoek maar naar voorbeelden van andere salamander houders.
Triturus marmoratus - 0.0.5