Neurergus Kaiseri paringsgedrag

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

PATMAN

Het mannetje had er vanochtend weer zin en ging voordurend achter het vrouwtje aan om z'n ritueel uit te voeren.
Ik heb hiervan wat foto's gemaakt.

PATMAN

nog wat foto's

PATMAN

en nog wat foto's van de bak ( let niet op de naam bij de foto's: Marktplaats116, marktplaats 117.. )

Jef Janssens

hey patrick,
ziet er goed uit jonge!ik hoop mee voor je.

PATMAN

Hoi Jef,

Dank je! Het mannetje is zo al een paar weken bezig.. blijven proberen.. het is een echte volhouder haha
Ze zijn net 2 jaar oud dus ik hou er rekening mee dat ik er dit jaar niet veel van moet verwachten maar het is in ieder geval een heel goed begin.

Kenny

Wat een enorm knappe beestjes! Succes!
De salamandervereniging promoot het gebruik van je eigen (voor)naam op het forum, nicknames zien we minder graag.

®ob

Bedankt voor het plaatsen van de berichten Patrick, super cool!

al wordt het dit jaar niks, paringsdrang van het mannetje is in elk geval al een goed teken, het geeft zowieso aan dat je dieren gezond zijn.

Coen Deurloo

Geweldig! goed teken een een mooie bak!

PATMAN

Bedankt voor de reacties :)
Als het dit jaar nog niks word heb ik in ieder geval goede hoop voor volgend jaar.

Coen Deurloo

Is het paargedrag nog steeds aan de gang?

PATMAN

Op het moment is het volgens mij weer rustig.. ben gisteren niet veel thuis geweest ben nu weer aan het werk dus heb het niet echt in de gaten kunnen houden.. wat ik wel weet is dat het mannetje nu al een maand dit gedrag vertoont.
Volhoudertje :D

PATMAN

Gisteren was ik de bak van de kaiseri aan het schoonmaken... vuil eruit.. water verversen.. etc dit kan de meeste dieren een beetje afschrikken  maar deze diertjes blijkbaar niet.. ze komen kijken waar ik mee bezig ben en het mannetje gaat.. zodra ik wat water uit de bak gehaald heb.. direct weer paringsgedrag vertonen tegenover het vrouwtje.
Hij kiest de gekste momenten uit om dit te doen.. :D

Coen Deurloo

#12
Gaaf...de dieren van Alan Cann schijnen ook enorm te veranderen zodra ze in het water zitten, totaal niet meer schrikachtig, en vaak in de voorkant van het aquarium te vinden. Best interessant dat het hele karakter van dit diertje zich aanpast.

Nog geen eitjes gevonden trouwens?

PATMAN

ja het lijkt of ze totaal geen angst kennen.. bijna niks schrikt ze af.
En zoals je zegt.. ze zijn veel op de voorgrond aanwezig. Je ziet ze bijna de hele dag.

Helaas nog geen eitjes... ik verwacht het ook niet meer dit jaar.
1 van de vrouwtjes is wel een heel stuk gegroeid..ze is ongeveer 12 cm en word wat dikker.
Groeien doen ze trouwens alle 3 erg goed.. om de paar dagen zie ik de vellen door de bak drijven.

Kortom.. het gaat allemaal heel goed:) Ben erg blij met ze. :D