Taricha aan de leg

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hugo

Ik had het niet durven hopen maar het is wéér zover!
Al eerder had ik eitjes in oktober! http://www.caudata.nl/index.php?option=com_smf&Itemid=98&topic=668.15

Hiervan heb ik maar een handjevol larven over gehouden en deze gingen vrij snel dood na elkaar.
Dus een tweede kans wordt me geboden in deze korte tijd, de vrouw is mooi dik en sinds gisteren legt ze weer. Zondag het waterpeil verhoogd, bak compleet verschoond. Gisteren en vandaag in het totaal 8 eitjes uit de bak gehaald! Ik zie al celdeling en dus zijn de eerste eitjes in ieder geval bevrucht :)

De wijze les die ik heb geleerd in oktober is dat de ouderdieren bij elkaar moeten blijven zitten anders staakt het leggen van bevruchte eitjes, daarnaast uberhaupt de omstandigheden in het terrarium niet veranderen, de dieren lekker laten begaan(never change a winning team).
Dus ik vis nu dagelijks de eitjes uit de bak en laat de dieren verder met rust!

Hopelijk volgen er nog veel meer eitjes :)

driessens rudi

Goed nieuws Hugo. Hou je ons verder op de hoogte? ;)

®ob

Cool Hugo! hou ons op de hoogte he!

Als je de dieren opgekweekt krijgt zien ze er na een paar maanden zo uit als op onderstaande foto, dit is nakweek van een buitenlandse vriendin.

Harry

Om te voorkomen dat je larven weer doodgaan zou ik ze opkweken in een geheel ingericht quarium met een binenpompje met een stuk nylokous over het pompje zodat je larven er niet inkomen.
Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

Hugo

Inmiddels heb ik al een stuk of 70 eitjes uit het aquarium gevist!
De dame ziet er nog steeds mooi dik uit en legt dagelijks enkele eitjes erbij!
Er zitten redelijk wat onbevruchte eitjes tussen maar ook zeker veel bevrucht eitjes....

Het ontvouwt zich als een succesverhaal als je het mij vraagt :D