Wat zijn je (kweek)plannen voor dit jaar

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Harry

Post hier je kweekplannen voor dit jaar

Ik ga proberen zoveel mogelijk salamandra corsica op te kwekn

Neurergus crocatus
Neurergus Strauchii
Triturus marmoratus
Ommatriton ophryticus
Triturus carnifex
Triturus karelinii Katech azerbeidjan

PATMAN

Neurergus Kaiseri.. ze zijn nog vrij jong maar ik hoop dat het dit jaar gaat lukken.. anders gewoon volgend jaar :)

petro pees

Tylototriton Shanjing

Pamela

Hallo,
Onze kweekplannen waren eigenlijk alleen Corsicalarven op kweken, als deze zouden afzetten natuurlijk.  ;D
Maar....... Ineens stond er een aquarium met Ophryticus op het aanrecht. Prachtige dieren, hoge kammen en natuurlijk eieren in de planten. De dieren zitten weer in hun buitenterrarium en de eieren staan boven in het zonnetje. De eerste larven zijn al uit.

In het aquarium op het aanrecht zitten nu Corsicalarven.

Een grote kist met Dobrogicussen, volop in paarstemming in de gang, de vrouwtjes zijn hun eieren aan het afzetten.

Op zolder een aquarium met dikke vrouwen en parende mannen van de Karelinii.

Tja, plannen en werkelijkheid zijn met Harry toch altijd twee verschillende begrippen  ;)

Einde bericht, ik heb geen tijd meer, ga water verversen, watervlooien vangen en muggenlarven halen!!!

Coen Deurloo


driessens rudi

Mijn bakken zijn allemaal beplant met waterpest, Belgisch groen, waternavel en eendekroos. Dit is allemaal door mekaar gewoekerd wat een héél natuurlijk uitzicht geeft. Ook mijn salamanders voelen zich hier blijkbaar prima in. Er is echter één probleem, begin daar maar eens eitjes in te zoeken???? Omdat ik dacht dat de meeste van mijn salamanders nog te jong waren heb ik ook niet echt gezocht. Groot was dan ook mijn verbazing toen ik bij mijn C. orientalis verscheidene larven vond. En van verschillende nesten blijkbaar want de jongen zijn niet allemaal even groot. Afwachten nu maar hoe het verder gaat.

Jef Janssens

mijn kweekplannen dit jaar zijn dezelfde als altijd,kweken met alle volwassen dieren die ik heb.
dit jaar is dat al vrij aardig gelukt,ik wacht alleen nog op de pachyhynobius,pachytritons en de shanjings.deze zitten nog maar een week of 2 binnen.de dobrogicus en de marmoratus hebben beide wel afgezet maar alle eieren waren onbevrucht.ik heb ondertussen wel eitjes en of larven van volgende soorten:
-P. Hongkongensis(2 kweekgroepen)
-P. chinensis (2 kweekgroepen)
-P. fuzhongensis(?)*P. cf deloustali(?)
-P. Laoensis (hadden 5 eieren afgezet waarvan 2 bevrucht 1 afgestorven in het ei ,1 uitgekomen maar stierf 2 weken later.larve had een groeimisvorming,ik denk dat komt omdat het hun eerste legsel was.
-C. orientalis
-C. cyanurus yunnanensis
-C. pyrrhogaster sasayame
-T. verrucosus
-N. viridecens
en als laatste P. waltl
gr jef

alibombali

Triturus marmoratus
Triturus dobrogicus
Triturus carnifex wit
Triturus karelinii
Ommatriton ophryticus
Salamandra algira
Salamandra corsica
Tylototriton shanjing
Taricha granulosa
en een van mijn Ambystoma soorten...als ik met 6 soorten kweek ben ik overigens al tevreden..

Erwin Bakker

Heb eitjes van L. italicus opgestuurd gekregen en die wil ik laten ontwikkelen tot een kweekgroep.