reptielenwinkel Boiga in Maastricht

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

®ob

In mijn niet-aflatende zoektocht naar verschillende soorten levend voer in zuid-Limburg kwam ik vandaag aan bij Boiga in Maastricht.

Om mijn mening kort samen te vatten: diep en dieptrieste bedoening.

Het rook er onfris, er waren rare diersoorten gecombineerd in 1 hok (grote en kleine eekhoornsoorten samen, piranha's met zoenvissen etc) en veel dieren werden in niet-optimale omstandigheden gehouden.

In het midden van de winkel is een grote vijver aangelegd, het water was diepbruin en stonk.

Aangekomen bij de amfibieën zag ik wildkleur axo's. meer dan 10 stuks in een 60-30-30 bakje met de waterstand op 20 cm. Ook hadden ze een Amerikaanse paddensoort, ik vond het wat weg hebben van onze eigen rugstreeppad, maar ik weet niet precies wat het was, dus ik kan er ook niks zinnigs op zeggen of ze goed gehouden werden.

Ook zat er 1 tijgersalamander. Hij werd naar mijn mening iets te vochtig gehouden, maar op zich viel dat nog mee. Omdat ook hier geen naam- of prijskaartje bij stond heb ik hier naar gevraagd. Het dier kostte 74,95, duurder nog dus dan die dieren die op marktplaats stonden voor 50 euro per stuk. De verkoper waarschuwde me daarna nog. "pas op jong, dit is nog een kleine , ze worden wel 70 cm groot met een doorsnede van een cm of 20".
Klinkklare nonsens dus.

Het ergste was nog wel dat ze adverteren met het feit dat al hun dieren van nakweek afkomstig zijn. Ze hadden er laatst pachytriton labiatum, dus ze liegen nog keihard ook.


Score voor Boiga (1 tot 10) een 4.

Beste winkel tot nu toe?
Ik ben tot nu pas 1 winkel tegengekomen waar ik echt helemaal op aan te merken had, dat was...Johnny's petshop in Blankenberge. De naam is niet echt aansprekend, maar ik heb nog nooit een winkel gezien waar de dieren er zo goed bij zaten. 

driessens rudi

Wat Rob schrijft over de dierenwinkel in Blankenberge kan ik beamen. De naam zegt inderdaad niet veel maar de winkel is een schoolvoorbeeld van hoe het overal zou moeten zijn. De dieren zitten allemaal in een mooi aangekleed terrarium met planten etc. Als je in de buurt bent moet je zeker eens een kijkje nemen.

kevin

Geef ze gerust maar lager kijk is een keer voor de gein op hun site. Dat zegt al genoeg.

DannyS

Google voor de lol eens op 'Boiga maastricht'.
De reacties zeggen genoeg.

®ob

I know... Ik had al gegoogled voordat ik langsging, maar ik vind niet dat je een winkel moet afschrijven omdat ze een slechte site hebben. Misschien heeft wel een of andere vage kennis geholpen, en zijn ze a-technisch, er valt altijd wel wat te verzinnen waarom ze een slechte site maken.

Je kunt pas een conclusie trekken als je er geweest bent, en dat heb ik dus gedaan, geen feestje daar..

petro pees

#5
Heb voor de"lol"de berichten over deze zaak eens nagelopen,nou
de honden lusten er geen brood van.
Er zijn er die dateren van begin juni,als je dan nagaat dat de zaak pas
open is gegaan in Mei of zo.(2007)
Het minst wat je kan verwachten na zulke berichten is een verandering,
maar het lijkt alleen maar erger geworden.
Jammer,maar laten we ons aandacht maar aan de goeden schenken(betere).
Als de zaak echt zo slecht is dooft hij als een kaars.
Tylototriton Shanjing

kevin

Normaal ga ik ook niet op beoordeling van een site af.

Maar uhm vertellen dat je alleen nakweek verkoopt en dan een zeer lange lijst met slangen tegen komen. Waarvan de helft nog niet gehouden wordt. Laat staan mee gekweekt word.

En dan ook nog eens een groot aantal foto`s gebruikt van anderen waar copyright op zit waar niet om gevraagd is voor het plaatsen voor toestemming.

Zegt mij denk ik al genoeg toch. En dan nog niks te zeggen over de verhalen die ik gelezen heb en alles. Maargoed ik weet niet hoe de site er nu uitziet de laatste keer dat ik er gekeken had was ergens in de vorige zomervakantie maar het lijkt me niet dat het veranderd is.

Segers

Naar, zulke zaken.
Waren het eikelpadjes? Erg leuke beestjes.

Groet
Roy

Wouter

Nog maar een keer Boiga! Ik was afgelopen weekend op weg naar het zuiden, en besloot even bij Boiga langs te gaan. Naast het feit dat de eigenaar bijna een handgemeen had met een klant, ontdekte ik ook midden in de winkel een Vuursalamander. Duidelijk geen buiten-Europees dier, op de bak stond ook de naam S. s. terrestris. Toen het allemaal wat rustiger was sprak ik de eigenaar hierop aan, het enige wat hij antwoordde was dat het Duitse nakweek was met papieren. Helaas was hij totaal niet voor rede vatbaar...

®ob

I know Wouter, slappe hap daar.. Maar dat ze er ook nog illegale dieren verkochten is nieuw voor me..

Laten we hopen dat deze winkel snel zijn deuren sluit

Mark


®ob

#11
Ik heb net Boiga bezocht en hetzelfde geconstateerd als Wouter, dit heb ik zojuist geraporteerd bij de AID.

Zij reageerden direct met een nogal opzienbarende mail. Ik zet vertel de inhoud van de mail nog niet omdat ik denk dat er foutieve informatie in de reactie staat. De AID is weer teruggemaild door me om opheldering, ben benieuwd... Ik hou jullie op de hoogte!

Coen Deurloo

Erg apart verhaal, ik heb het op de voet gevolgd. Onwetendheid lijkt mij geen excuus voor deze dierenwinkel, die zich niet laat hinderen door enige vorm van professionaliteit.

Laten we hopen dat deze huichelaar snel een andere hobby gaat zoeken die niet ten koste van onze geliefde diersoort gaat.

Ik ben overigens erg benieuwd naar de afloop van het AID verhaal.

®ob

even een update:

Ik kreeg zojuist een mail van de AID dat de vuursalamander in beslag is genomen. De eigenaar van Boiga heeft een boete gekregen en het dier zit nu bij Iguana in Vlissingen.

de mail waar ik het eerder over had betreft welke dieren wel- en niet gehouden mogen worden. Ik ben er nog niet volledig uit, dus hier kom ik pas op terug als ik definitief uitsluitsel heb.

DannyS

Zo hoort het. Ik hoop dat ze een hele fikse boete hebben gekregen.