snel cursus

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

keliam

Hallo

Zou iemand mij kunnen vertellen (mailen) waar ik op moet letten om een cynops orentalis kan onderscheiden van een bv Pachytriton Labiatus.


Groeten,

Saskia

Roy van Grunsven

Dat probleem komt vaker voor en Caudata.org heeft er zelfs een pagina over.

http://www.caudata.org/cc/articles/firebelly.shtml
Ik weet niet hoe goed je engels is maar de fotos spreken vaak al boekdelen.

Inderdaad worden veel soorten als vuurbuik verkosht terwijl deze toch aanzienlijk verschillen in hun verzorging.

keliam

Dank je Roy,

Ik vroeg er naar omdat ik me al een keer vergist heb en met een Labiatus thuis kwam. :o Nu was ik in de dieren winkel die verkoopt Vuurbuik salamders maar met een latijnse naam waar ik geen brood van kan bakken. Het zou een Tylo soort zijn. Ik denk erover om er een aantal aan te schaffen maar dan wil ik zeker weten dat ik met chinese vuurbuik salamanders te maken heb. Voor een aantal van jullie zal het onderscheid tuissen een Labiatus en een orientalis van zelfsprekend zijn  maar voor mij even niet.
Dus een handige site.


Groeten,

Saskia

®ob

Er worden veel diersoorten verkocht onder de naam vuurbuik, maar het komt maar zelden voor dat er dan tylototritons verkocht worden. Weet je de latijnse naam waaronder ze verkocht worden?


®ob

wat ik nog ben vergeten te zeggen, je kunt ook aan de prijs waarschijnlijk zien of je te maken hebt met tylototritons, die zijn meestal wat duurder.

Wat is de prijs van de dieren?

keliam

Hoi Rob


5,95 voor volwassen dieren. Vond ik goedkoop.


Groet,

Saskia

petro pees

Kunnen jullie vragen onder welke naam ze precies verkocht worden en vertellen hoe ze er
precies uit zien.
Heel mischien een foto,tje?????????
Ik ben HEEL benieuwd.
Petro
Tylototriton Shanjing

®ob

Voor 5,95 heb je waarschijnlijk alleen wildvang cynops orientalis.

Een pachytriton of een paramesotriton zouden evenuteel ook kunnen, maar ik zet in op orientalis!

Hoe groot zijn ze?

keliam

Hallo tim,

Ze lijken er wel op. We hebben al geprobeerd foto's te plaatsen maar die waren te groot en ik heb nog niet echt tijd gehad om dat even uit te zoeken. (mijn zoontje is jarig)Het zijn jong dieren wat ik zo kan bepalen.


Groeten,

Saskia

keliam

Voor Petro,

Ze werden verkocht onder de naam Titerus Chinesus  ;D Bestaat dat soort eigenlijk wel? ???
Foto's volgen nog

Groet,


Saskia

Coen Deurloo

Citaat van: Saskia en Eddie op februari 16, 2008, 03:24:45 PM
Hallo tim,

Ze lijken er wel op. We hebben al geprobeerd foto's te plaatsen maar die waren te groot en ik heb nog niet echt tijd gehad om dat even uit te zoeken. (mijn zoontje is jarig)Het zijn jong dieren wat ik zo kan bepalen.


Groeten,

Saskia


Gefeliciteerd met je zoontje Saskia!

Hieruit blijkt maar weer dat veel dierenwinkels van toeten nog blazen weten, want de naam "Titerus Chinesus" slaat werkelijk nergens op, waarschijnlijk een slordige samenstelling van de Triturus familie en de Paramesotriton chinensis, totaal verschillend dus...

Kijk anders op de homepage even in de fotogalerij, hier staan veel soorten met namen erbij netjes gerangschikt; http://www.caudata.nl/index.php?option=com_rsgallery2&Itemid=108&gid=11

Kijk even bij de Cynops foto's, misschien staat de soort die je gezien hebt daarbij?

keliam

Bedankt Coen,

Die site is handig. Ik was al op zoek geweest in de boekhandel naar zo'n boekje die je vroeger gebruikte voor vgels en in het bos. Het zijn allemaal kaarten op  een stapel bij elkaar gebonden waarop je het soort vogel kunt bepalen. Ik had gehoopt dat er ook zoiets zou zijn voor salamanders. Hellaas. Gat in de markt? Maar goed hier kom ik ook een behoorlijk eind mee.

Groeten,

Saskia

kevin

Eigenlijk wel een goed idee Saskia hier ga ik wat mee proberen te doen.

alibombali

#13
Wat dacht je van de Amfibieëngids van Europa door Andreas Nöllert en Christel Nöllert of Amfibieën Snelzoek Natuurgids Uitgeverij Elmar of Salamanders & Newts As a Hobby door John Coborn

keliam

Hoi Alex,

Zijn ze op zakformaat?


Groeten,

Saskia