Himalaya newt / Tylototriton verrucosus

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Henk Wallays

Het gaat blijkbaar niet zo goed met de Himalaya soort... en dan zetten we daarnaast evetnjes neer dat we met de hele doelgroep in 2007 zo'n 525 dieren hebben nagekweekt...

Werk aan de winkel dus . Vraag is alleen of het hier wel 100% zeker of verrucosus gaat (gezien het ruime verspredingsgebied). IK heb het nog niet helemaal doorgenomen , maar hier alvast de link.

http://beacononline.wordpress.com/2008/02/13/himalayan-salamander-facing-extinction-in-darjeeling-hills-conservation-is-need-of-the-hour/

Wouter

Ik ben er eigenlijk zeker van dat wij in de vereniging geen zuivere Indische dieren hebben. Er zijn er ooit privaat geimporteert (Mudrack 1972 zo uit mijn hoofd...) maar die zijn ongetwijfeld al gehybridiseerd met dieren uit andere importen.

Ze zijn in Darjeeling wel flink bezig met conservation, een Italiaanse onderzoeker heeft daar laats ook al werk gedaan, er komt zelfs een reservaat voor T. verrucosus. Het verspreidingsgebied lijkt inderdaad wel erg gefragmenteerd en vervuild door de landbouw, theeplantages etc...