In de buitenvijver

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roy

Beste forum leden,

Ik heb een vraag, kunnen de Axolotls ook goed in een buitenvijver, ik heb er wel eens wat over gelezen. Wellicht heeft iemand tips hierover, of worden andere salamander soorten geadviseerd.

Ik hoor het graag.

Mvg,

Roy van Grunsven

Zie de site van Alex:

http://members.chello.nl/a.kente/salamanders-in-de-vijver.htm

Dus ja Axolotls kunnen en andere soorten niet want die ontsnappen (tenzij je een buitenterrarium hebt).

Henk Wallays

Ik kan me indenken dat als de vijver groot genoeg is, het ook met mudpuppies kan lukken.

Coen Deurloo

Is Necturus wel eens in de Europese handel te vinden?

Henk Wallays

Af en toe , maar helemaal niet zo courant dus. Ze zijn ook nogal gevoelig aan saprolegnia...

Salasander

Axolotls kunnen perfect in een vijver.
Heb er eens bij mijnen vriend gestoken en die zijn zelfs gegroeid. De vijver is misschien 0,5 m diep en heeft ijs op gestaan in de winter. Dus geen probleem.
Ik zou wel geen axolotls kopen voor in de vijver. Maar gwn eigen kweek waar je niet vanaf geraakt, of iemand die er gratis weggeeft. Want als ze dan niet overleven ben je al snel 15 euro kwijt aan 1 axolotl.

Roy

#6
Alvast bedankt voor de antwoorden,

De vijver waar ik ze in zou willen hebben, is redelijk diep waar aardig wat verstop mogelijkheden zijn. Verder geen vissen en/of andere grotere dieren. Zou leuk zijn als ik er een groot aantal in zou kunnen doen verschillende kleuren, vooral de lichte, goud kleur etc want die zijn beter te zien. De vijver is overigens redelijk groot 4x3

Mocht iemand Axolotls hebben voor mij dan hoor ik het graag.

Mvg en alvast bedankt.
Roy

Roy van Grunsven

geen andere vissen. ??? Behalve Axolotl ???

Jari B

Wat is de omtrek van je vijver?

Coen Deurloo

Ik ben ook benieuwd... "Verder geen andere vissen"..? Heb je wel vissen in je vijver dan?

Roy

Nee geen vissen.

Momenteel zit er niets in de vijver aangezien die pas nieuw is.

Jari B

Nog even terug op mijn vraag hoe groot is jouw vijver in de omtrek (lengte+breedte)

Roy

#12
De lengte ongeveer 4 meter, grootste breedte 3 meter, diepste punt 1,50 ongeveer.