Tijgersalamander nakweek, tweede jaar .... ?

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Henk Wallays

Ik had mijn tijgersalamanders buiten in een waterbak gezet om een kweekpoging uit te proberen, maar gezien de koude temperaturen heb ik ze dan maar weer binnen gezet. Nu deze avond kijk ik de bak na en  vind ik enkele eitjes op stenen en planten terug. Het zijn erg kleine eitjes (ongeveer zoals de axolotl eitjes , maar dan individueel afgezet) en daarom ook met de lamp buien in de waterbak nog eens gekeken en o ja ... ook daar hangen er enkele... Ik weet nog niet of ze bevrucht zijn, maar ziet er alvast goed uit. Beelden volgen....

Coen Deurloo

Nou nou Henk, alsof het vanzelf gaat! Ik ben benieuwd!

®ob

Super!

en nou niet de eitjes weer weggooien he ;D ;D ;D

Henk Wallays

Wees gerust , als ze bevrucht zijn kweek ik ze verder op dit jaar (heb me erop voorzien). Heb trouwens nog 2 grote larven over van vorig jaar die het ook goed stellen ( > 12 cm op dit moment).

Henk Wallays

Ik wil jullie gewoon melden dat deze thread in een aanverwant Engelstalig forum toch heelwat intressante info bevat aangevuld met een Japanse kweker die ook met deze soorten (meerdere) keren heeft nagekweekt
A mavoitium nakweek

Enne .. de eitjes lijken bevrucht !!

®ob

Mooi Henk, Keep up the good work en hou ons op de hoogte!!!

Coen Deurloo

Super! Ik ben benieuwd inderdaad (foto's foto's foto's ;))

Henk Wallays

De eerste eitjes -die ik in huis heb genomen- zijn ondertussen uitgekomen. De andere (buiten) stellen het ook goed en vertonen evolutie. Ik denk dat ik momenteel een 100 a 200 tal eitjes heb en sommige vrouwtjes zitten nog dik. Ook de bruine axolotl eitjes zijn uitgekomen...

Nu nog de Hynobius op gang trekken...

DannyS

Ga je deze tijgers zelf houden, of ga je ze ook nog verkopen?

Vercnocke Redgy

Proficiat henk heb altijd een bak klaar staan ,bij mij zijn de Hynobius dunni het water in gegaan ook heb ik een 2-tal weken geleden enkele larfjes Hynobius Leechi"quelpartensis" 4 exemplaren doch geen eizak?ik zal afwachten