Mos. wat, waar en hoe.

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DannyS

Aangezien mijn terrarium bijna klaar is, is het tijd om naar de beplanting te kijken.
Als ondergrond wil ik graag mos. Ik heb begrepen dat het weghalen uit de natuur niet helemaal mag oid. (Ik heb iets in de richting gelezen via google)
Ik heb wel wat mos (stermos) tussen de tegels in de tuin staan, maar dat zijn minieme hoeveelheden.

Ik heb een kweekbak waarin in ze kan/wil opkweken, maar ik weet niet met welke hoeveelheden je kan beginnen.
Kan iemand me helpen?

edit: het is geloof ik geen 'gewoon sterrenmos', maar een ander soort.

fftzz

Hoi Danny,
Als je een goede ondergrond voor mos hebt kan je een klein beetje mos nemen dit heel fijn maken, en dan met water over de ondergrond spuiten.
Mos plant zich voort doormiddel van sporen, en die sporen zijn altijd actief, als je ondergrond goed genoeg is voor het mos gaat het vanzelf groeien.
Als je veel mos plukt en je zet dit op een verkeerde ondergrond gaat het dood dus is het beter om maar een klein beetje te nemen.
Succes,
Ronald

DannyS

Ik heb turf gekocht wat goed water vasthoudt en wat zurig is. Ideaal voor het groeien van mos heb ik begrepen. Geen toegevoegde meststoffen.. wat ook uniek lijkt.

Chris Schouten

Waar heb je het gekocht?

In het tuincentrum of in de dierenwinkel. Ik heb het binnenkort ook nodig namelijk.
Triturus marmoratus - 0.0.5

DannyS

Bij de Praxis :D.
Het heet gewoon Tuinturf.