Invloed van licht en geluid op salamanders

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dennis Caspers

Nu bekend is dat we over een maand de sleutel krijgen van ons huis ben ik opzoek naar wat tips / voorbeelden van hoe ik mijn bak het beste in de woonkamer kan plaatsen. Voorwaarde van mijn vriendin is dat hij niet te opzichtig in de woonkamer aanwezig is aangezien ik graag een bak van 100x40x40 cm aan wil schaffen met daarin een beginnerssoort. Ik denk eraan de bak naast het tv meubel op de grond neer te zetten, eventueel iets verhoogd zodat de bovenkant gelijk is met het tv meubel, en zodat ik de installatie voor een watervalletje etc in het tv meubel kan verwerken. Nu is mijn vraag, heeft het geluid wat van de tv afkomt (negatieve) invloed op de salamanders? En heeft een onregelmatig aan/uit zetten van de verlichting invloed op de salamanders? Als ik bijvoorbeeld de tv aan heb wil ik het licht graag uit kunnen zetten, als het licht twee keer per avond aan en uitgaat zal dat problemen geven? Ik kijk erg uit naar jullie reacties en vooral om de hobby weer opnieuw op te pakken! Gr Dennis

StevenZ

Hey Dennis, welkom op het forum! Heb zelf nooit gemerkt dat de salamanders veel hinder ondervinden van licht op onregelmatige tijden, heb al een paar jaar een aquarium op m'n slaapkamer staan. Wat geluid betreft zou ik mee ook niet veel zorgen maken eigenlijk. Helemaal met de wat makkelijkere soorten zou ik dus weinig problemen verwachten.