Nieuws:

Dit is een backup van het oude forum, bedoeld als naslagwerk.



Vijvermet salamanders moet weg

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mirte

Ik heb een vijvertje die er niet uit ziet, maar vol, echt vol met salamanders. Ik wil de vijver dichtgooien maar hoe krijg ik al die salamanders er veilig uit en waar moet ik er mee naar toe? Iemand een idee?

Niels D

Als je kan wachten tot het najaar, dan zou dat voor de dieren het fijnste zijn. Die zijn dan reeds uit het water vertrokken. Anders zou je hem kunnen laten leeglopen, indien dit mogelijk is bij het type vijver (folie lek maken e.d.), want dan kiezen de dieren hun eigen weg zodra het water verdwijnt. Een voorgevormde vijver kan je in de avond leeg gooien, zodat de dieren niet in de volle zon beschutting hoeven te zoeken.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl