Voorstellen...

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kadeddy

Goedemiddag allen,

Ik ben Daniel, getrouwd, setje "lastpostjes" ;) erbij, gek van auto's en "levende glasbakken" in al hun diversiteiten.

Diverse diertjes gehad van de standaard goudvis in ronde kom tot en met JP (baardagame) die in de woonkamer de beschikking heeft over 120x60x60. Verder nog wat klein grut waarvan ik de naam alweer vergeten ben

Nu wil "medium lastpost"  ;D salamanders hebben op zijn slaapkamer.
Zo gezegd, zo gedaan.....

Dus dan ga je online spitten, graven enz. en kom ik tot de ontdekking dat de temperatuur op zijn slaapkamer te hoog is. (gemiddeld nu al 23 graden.)
Nu was onze insteek een oud (ongebruikt) terrarium te gebruiken (100x50x50) waar indien noodzakelijk een waterdeel van 9 a 10 cm in kan.

En vanuit hier uit te vinden wat de mogelijkheden zijn.

Ik ga even lezen en ideeen uitbroeden over wat allemaal kan en werkbaar is voor op de slaapkamer.

Edit:

Kwam tijdens het struinen een opmerking tegen dat (voor)naam gewenst was. Als dat nog aan te passen is doe ik dat graag.

Verder is de bak die we hebben staan tamelijk ongeschikt. Hij heeft bij Zoo&zo tijgersalamanders gezien. Ik wil eigenlijk eerst meer "water" salamanders hebben. beide kunnen in ieder geval niet veel met de bak die er staat.

Daarnaast kwam ik op het idee om een waterkoelingset van een pc te gebruiken. Stil, klein en ik neem aan redelijk energie zuinig en in vergelijk met anderen redelijk betaalbaar. Wel alleen werkbaar in een waterbak...

Kadeddy

Groot onmundig terrarium weg, 60x30x30 aquarium besteld.

10 juni naar Houten om hopelijk wat contacten op te doen zodat ik later wanneer de bak af is, wat cynopsen kan  aanschaffen.

iemand nog leuke ideeen?

Niels D

Cynops ensicauda popei en Tylototriton verrucosus hebben minder problemen met warmere temperaturen. Ook Cynops orientalis is hier vrij goed tegen bestand.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl