overname salamanders

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

boetie

Ik ben op zoek naar iemand die salamanders te veel heeft wil er graag een paar voor in mijn vijver,

Niels D

Op dit forum heeft men het voornamelijk over salamanders met een exotische oorsprong, die dan ook niet in vijvers gehouden mogen worden, tenzij ze volledig ontsnappingsvrij zijn. Dat laatste is een hele operatie om te realiseren.

Het tevens niet wenselijk om wilde inheemse dieren te verplaatsen, zeker niet als het om een wat grotere afstand gaat. De dieren kunnen schimmels/ziekten bij zich dragen die schadelijk kunnen zijn voor soortgenoten die hier niet mee bekend zijn.

Gelukkig is het in de meeste gevallen een kwestie van geduld voordat er salamanders in je vijver komen. Zeker de kleine watersalamander. Mocht er echter vis in de vijver zitten, dan is deze kans aanzienlijk kleiner.
Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl

Roy van Grunsven

Het is niet alleen onwenselijk om dieren uit te zetten maar ook illegaal.
Dit mag alleen in een verblijf waar de dieren niet uit kunnen ontsnappen en ik geloof niet dat dat reƫel is bij salamanders, zoals Niels ook schrijft.

Zorgen voor veel waterplanten en wat beschutting rond de vijver en geen vissen. Dan komen salamanders vanzelf.