C orientalis eet niet.

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

salamanderhouder

Hoi

Ik heb twee weken geleden 3 chinese vuurbuiksalamanders aangeschaft.
Ik weet de leeftijd niet maar ze zijn tussen de 6 en 7 cm.

1 van de salamanders loopt de hele dag te zwemmen en als ik het probeer te voeren dan hapt die zo alles naar binnen.

De andere 2 zitten de hele dag op het land of bovenwater in de top van planten. Zij willen niet eten, ik heb al verschillend voer gebruikt zoals: tubifex, bloedworm en stukjes levend regenworm. maar ze willen het niet eten.   Als ik het achterlaat op het land komen ze er niet aan en als ik het met een pincet voor hun houd en beweeg reageren ze niet.

Ik heb gelezen dat als je salamanders koopt het even kan duren voor ze gaan eten door onder andere stress.
Maar ze moeten wel eten want anders gaan de dood  :'(


Ik hoop dat  jullie nog tips of suggesties weten waardoor ik ze aan het eten kan krijgen.


Ik zou het zeer fijn vinden.

Roy van Grunsven

Salamanders kunnen lang zonder eten dus daar zou ik me geen zorgen over maken.
Maar eerst wat vragen.
Wat is de waterkwaliteit?
Hoe warm is het water?
Was komen de dieren vandaan?


salamanderhouder

Het water bestaat uit kraanwater wat ik eerst een paar dagen heb laten staan en uit regenwater, verder zitten er veel waterplanten in. Ik heb het eerst een maand voor dat de salamanders kwamen in de bak gedaan en heb toen om de paar dagen 1/3 ververst.

De temperatuur is rond de 17 graden.

Ik heb ze van een kweker tijdens de reptielen beurs.

Niels D

Is er sprake van stroming. Veel stroming kan er voor zorgen dat de dieren het land opzoeken. Eten doen ze slecht op het land, als ze eenmaal in de aquatiele fase zitten. Twee weken zonder eten is echt geen probleem, maar het is begrijpelijk dat je snel verbetering wilt zien.

Paramesotriton deloustali/Pseudotriton ruber schenckii/Siren lacertina/Laotriton laoensis/Tylototriton Yangi/Paramesotriton sp "Roter Warzenmolch"/Paramesotriton chinensis/Paramesotriton guanxiensis/Triturus macedonicus (Metsovo)/Tylototriton verrucosus/Cynops ensicauda popei (South Okinawa)/Triturus dobrobicus (Orth an der Donau)/Triturus karelinii (Katech)/Cynops orientalis/Pleurodeles waltl